Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki monitor 10-bitowy?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki monitor 10-bitowy?
From: Marek <precz@spamowi.com>
Date: Sat, 10 May 2014 21:21:42 +0200
W dniu 2014-05-10 15:42, Tomasz Sowa pisze:

Ale jaki jest cel tego? Chcesz sobie narobić gradientów i oglądać je w
wolnym czasie? :) Czy może to część jakiejś poligrafii? bo jeśli tak to
wcale to nie implikuje tego że po wydruku nie będzie pasów.

Interesuję się fotografią, głównie amatorsko. Szczerze mówiąc mam trochę odjechane na tym punkcie. To tytułem wprowadzenia.

Swoje zdjęcia zawsze robię w formie "negatywów cyfrowych" i każde z nich przetwarzam ręcznie. W przyrodzie gradient jest czymś naturalnym. Czy jest to niebo, czy zagięty płatek kwiatowy, czy jednolite tło za modelką to zwykle gradientu uwielbiają się tam zakradać. Owszem, masz rację - na wydrukach banding nie występuje. Tylko kłopot w tym, że nierzadko zanim odkryję, że monitor psikusa mi robi, to niepotrzebnie zaczynam mazać po fotografii usiłując skorygować "artefakty". Wkurzające jest to.

--
Pozdrawiam
Marek