Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Monitory EIZO

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Monitory EIZO
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Sat, 10 May 2014 03:01:55 +0200
Dnia Fri, 09 May 2014 23:27:21 +0200, z napisał(a):

> Dla mnie 100% więcej zł niosło ze sobą 10% więcej jakości która
> sprawiłaby różnicę, w czymś by pomogła, pozwoliła więcej zarobić.
> Oczywiście wszystko w kontekście procesu produkcyjnego na którego jakość
> wpływa wiele innych czynników a i tak robi się proofa żeby widzieć co
> wyjdzie i żeby klient miał prawo mieć roszczenia.
> Maksymalizacja zysków z optymalizacją kosztów. :-)

Tu Ci powiem, że jako herbatnik przygotowujący publikacje do druku kilka
razy miałem scysje z drukarnią, że spartolili nakład. Jak przychodziło do
rozmowy „a na czym pan sprawdzał” i szedł tekst na czym pracowałem (CG241W
kalibrowany i1 Pro), to drukarnia zwijała trochę ogon pod siebie.

> Może długowieczność sprzętu... ale w dzisiejszych czasach nawet porządne
> marki celowo postarzają produkty.
> Tak wiem... Są tacy co biją pokłony za każdy procent. Szanujemy ich ;-)

Mam do czynienia z trochę starszymi egzemplarzami - jak już w tym wątku
pisałem, prywatnie mam FlexScany S2432W i L568 - i trochę nowszymi również.
Wiadomym jest, że te nowsze (katuję na różne strony FORISa FS2333 i FG2421)
tylu godzin przepracowanych nie mają, ale trzymanie parametrów wyświetlania
mają naprawdę na wysokim poziomie. :)

> PS. Właśnie się zastanawiam czy zamienić 11 letni samochód na
> nowocześniejszy, fajniejszy, szybszy...
> Nowoczesność zrujnuje moją kieszeń, fajność - no może poszpanować przed
> sąsiadami ale jakoś z wiekiem coraz mniej mnie to bawi ;-), szybkość -
> gdzie tu się rozpędzać o mandatach nie wspominając.
> Więc...
(ciach…)

Zapotrzebowanie na nowość… to szeroki temat. Zresztą dotyczy to zarówno
podejścia do sprzętu, jak i oprogramowania. Ja wychodzę z założenia, że
jeżeli narzędzie mi się sprawdza, to naprawdę nie mam potrzeby szaleć za
nowszym. Choć przyznam szczerze, że chętnie przesiadłbym się na np.
ColorEdge CX240 jako główny wyświetlacz. Wbudowany czujnik robiący sam w
środku nocy kontrolę, czy wszystko jest tak, jak po kalibracji oszczędziłby
mi niejednokrotnie czasu i zachodu. Choćby dlatego, że nie musiałbym dzwonić
po znajomych co te 2 miesiące, który z nich ma pożyczyć na jedno popołudnie
kalibrator. :)

Obecny poziom cenowy CX240 to jest kwota, którą ładnych parę lat temu
wydałem na S2432W. Inną kwestią jest fakt, że ja żyję z DTP i u mnie w wielu
przypadkach możliwość ograniczenia się do softproofingu, przekłada się na
wymierną oszczędność czasu i pieniędzy.

To, że w zastosowaniach rozrywkowych (tak, zdarza mi się w coś zagrać)
obecny S2432W czy CX240 (do którego nogami przebieram) nie jest tak idealny,
jak gamingowe monitory - mam tego świadomość. Ale jak sobie wezmę pod uwagę
blisko 10-letnie doświadczenia z użytkowania EIZO… Powiem tak - konkurencja
będzie się musiała zdrowo napocić, żeby mnie przekonać do swoich produktów.
Przywiązuję się do marki, a akurat EIZO nie zawiodło mnie nigdy. A swego
czasu nie było modelu FlexScana czy ColorEdge'a, który by mi nie przeszedł
przez ręce. :)

[ „Co to jest Bóg?” „- No wiesz, kiedy czegoś bardzo chcesz i zamykasz oczy]
[ i marzysz o tym, to Bóg to jest ten gość, który cię wtedy ignoruje”      ]
[                         (Steve Buscemi jako James McCord w „The Island”) ]