Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Którą płytę z chipsetem Z81 lub Z87 polecili byście?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Którą płytę z chipsetem Z81 lub Z87 polecili byście?
From: Pszemol <Pszemol@PolBox.com>
Date: Fri, 25 Apr 2014 12:28:03 +0000 (UTC)
"Chris" <chris@mail.com> wrote:
> Pszemol nabazgrał(a):

> Zastanów się nad 128GB SSD zdecydowanie warto dołożyć troszkę i mieć święty
> spokój ...

A jak tą poradę uzasadnisz?
Bo ja chcę użyć tego drugiego dysku w roli "SSD Cache", a z tego co
czytałem o chipsetach Intela to maksymalny rozmiar SSD w tej konfiguracji
to właśnie 64GB.
W większych dyskach też jest tylko 64Gb używane do SSD a reszta dysku się
marnuje, albo wykorzystasz tą resztę na taką dziwna, małą partycję, z
osobną literką dysku - troche to dla mnie bez sensu... Tak czy insczej
akurat już mam 64gb poroletni dysk SSD z OCZ. Leży na półce nieużywany.
Będzie miał zastosowanie w nowym zestawie :-)

http://www.pugetsystems.com/labs/articles/How-it-Works-Intel-SSD-Caching-148/
" SSD caching is limited to 64GB. If the SSD is larger than 64GB, the
remaining space is partitioned as a standard drive. You can either leave
this space empty, or format it for use as additional storage through
Window's Disk Management utility."

> Ja bym brał w tej kolejności Asrock > MSI > ASUS/Gigabyte ...

Ok, ok, przekonaliście mnie :-)
Zerknę też na ofertę Asrock'a.