Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Którą płytę z chipsetem Z81 lub Z87 polecili byście?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Którą płytę z chipsetem Z81 lub Z87 polecili byście?
From: Pszemol <Pszemol@PolBox.com>
Date: Fri, 25 Apr 2014 13:23:52 +0000 (UTC)
"Chris" <chris@mail.com> wrote:
> Pszemol nabazgrał(a):

> Ja obecnie mam 128GB SSD + 1TB na dane i to potrzebuję do ciągłegu
> urzywania mam na SSD a reszta co sporadycznie to na 1TB.
> ps. Do tego mam jeszcze 2TB na Qnap jako backup i magazyn np. filmów/seriali.

W Twojej konfiguracji nie korzestasz z zalet SSD przy dostępie do danych z
dużego dysku...
Mało tego - partycja systemowa lubi się zapchać szybko przy instalowaniu
programów, a wiec musisz częściej robić porządki i reinstalki...
No i masz zamieszanie z dwiema literami dysków: co dać na C:? A co na D:?
Nigdy tego nie lubiłem i od dłuższego czasu już nie dzielę dużych dysków na
mniejsze partycje bo to tylko sztuczny kłopot jest potem...

SSD Cache daje Ci właśnie eleganckie rozwiązanie w którym masz tylko C: a
system dobiera pliki do umieszczenia w pamięci cache (dysk SSD) w bardziej
inteligentny sposów na podstawie częstości ich używania...

> Może i tak ale dla mnie to tylko tak na karce ładnie wygląda :)

Nie rozumiem, czemu tylko na kartce?
Możesz coś więcej napisać?

> co do SSD i jego zajechania to wyłącz pagefile i masz po problemie,
> zresztą przy SSD jest to zalecane.

Coś gdzieś czytałem, tylko już nie pamiętam gdzie, że bez pagefile Windows
działa jakoś gorzej, nawet jak masz na tyle fizycznej pamięci RAM aby
pomieścić wszystkie otwarte programy...
Muszę poszukac więcej info na ten temat.
Wiem, ze tak się robi dla oszczędzania wysiłku dla dysku SSD ale chyba jest
jakis koszt na wydajności ogólnej systemu jak pracuje on bez pagefile...