Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Ktora platforma? AMD vs Intel

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Ktora platforma? AMD vs Intel
From: "T.V.M1M2M3NMM4" <szukajcie@znajdziecie.pl>
Date: Sun, 16 Feb 2014 23:08:59 +0100
Hej, skladam kolejny PC, tym razem kuzynowi i mam takie pytanie ...

Kilka DOBRYCH miesiecy temu wyszla podstawka 1150 dla intela, teraz planuja
wypuscic nowa 2011-3, przy jednej i drugiej problemem moga okazac sie
starsze zasilacze lub brak odpowiedniej opcji w BIOS.
No i to mieszanie, wymiana, nie wiadomo jakiej platformy sie trzymac. Ktora
za 1rok czy trzy pzwoli na modernizacje komputera.

AMD z kolei zostaje nadal przy swojej AM3+ co jest oczywiscie dla nas
plusem.
Minus z mojej strony, to nizsze taktowanie zegara RAM itd w produktach dla
platformy AMD, brak PCI-E 3.0 (PCI-E x16 8Gb 2.0 vs 16Gb 3.0) i kilka
innych roznic. Pobor mocy wyzszy przy AMD, ale...

A jak obecnie wyglada wsparcie dla arch. x64 ? Obaj producencji w 100% ja
wspierają, czy Intel nadal jedzie na jakims emulatorze i czesciowym tylko
wsparciu?

Tak dla Waszej ciekawości.
        AMD A10-7700K           vs      "nowszy" AMD FX-8320
                95 W            vs      125 W
konstrukcja     28 nm           vs      32 nm
RAM             2133            vs      1866
PCI-e           3               vs      2
tranzystory     2410mln         vs      1200mln
podstawka       AM2             vs      AM3
k.graficzna     tak             vs      nie
cena:           600zl           vs      610zl

Co prawda na A10 nie pogra w nowe gry, ale FX potrzebuje oddzielnej
elektrowni, zreszta i7 tez lepiej nie wypada
65W 3,1GHz
150W 6core 3,5GHz Sandybridge-E
Jedynie Haswell prezentuje sie przyzwoicie: 22nm 3,5GHz 4Cores 84W - 1250zl
za CPU! LOL

Czy oni sobie wszyscy jaja z nas robią?
Co tu wybrac, chcialo by sie A10, ale co ja potem zrobie z socketem?
Za to przyszlosciowy AM3+ to jakas tragednia, procesory sa gowno warte...
Intel z kolei zongluje podstawkami jak klaun w cyrku, po Haswell i 1150
planuje przejscie w tym roku na 2011-3

KURWx - poradzcie cos!

Chcę:
PCI-Ex 3.0
3,5-4GHz CPU
TDP rzedu 100W
Szybka, stabilna i niezawodna przyszlosciowo platforma.

Co radzicie?

--
Pozdrawiam
T.V.