Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] 100 Mbit karty LAN w nowych laptopach

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] 100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Fri, 31 Jan 2014 17:22:03 +0100
Dnia Fri, 31 Jan 2014 11:26:16 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

> Nie muzę pytać. Zastanawiam się tylko jak to nagle wszyscy użytkownicy
> laptopów stali się grafikami, operatorami kamer jeżdżącymi co chwila do
> Chorwacji, miłośnikami kina codziennie ściągającymi dziesiątki płyt BR,
> programistami przewalającymi codziennie setki GB wirtualnych maszyn czy
> serwisantami codziennie żonglującymi obrazami całych twardzieli I to
> wszystko na laptopie. ;-)

Częstp i gęsto niestety tak jest. Laptopy stały się modne, bo to niby to
samo co stacjonarny, a kabli mniej (taaa, jasne), przenośne (w sumie - choć
jak widzę takie 17" kolubryny to takie sobie to mobilne).

> Tyle że tacy użytkownicy to margines - rozejrzyjcie się co robią
> handlowcy czy domownicy. Piszą maila, jakiś tekst, liczą w arkuszu,
> oglądają internet. I jeśli mają wiFi całkiem możliwe że nigdy nie
> skorzystają z sieci przewodowej.

I jak korzystają z niego w domu, to tu jakiś film zaciągną, albo sezon
serialu od znajomego przyniosą… Komputerów coraz częściej w domu jest sztuk
więcej niż jeden. NASy też się coraz popularniejsze stają. I naprawdę nie
trzeba być fotografem, żeby z jednego wyjazdu natłuc parę GB zdjęć. Ba - nie
zdziwiłbym się, gdyby się okazało, że RAWy fotografa łącznie ważą mniej (bo
jest ich spoooro mniej), niż JPEGów po jednym wyjeździe przeciętnego
osobnika za aparatem. :D

> [...]
> u mnie wykorzystywana codziennie.
>
> Sytuacja jest podobna jak w przypadku np. serwerów Della i napędów
> optycznych. Pewnie mało kto zwrócił uwagę że siedzi tam napęd DV albo
> tylko CD. Nie ma nagrywarki - a przecież to też różnica tylko paru
> dolarów. Czemu nie ma w domyślnej konfiguracji? Ano z tego samego
> powodu czemu w laptopach nie ma często kart 1Gbps - prawdopodobieństwo
> potrzeby użycia nagrywarki przez przeciętnego użytkownika jest tak
> niskie że nie opłaca się montować bardziej rozbudowanego napędu.
> Ta nieduża część która takiego napędu będzie potrzebować wybierze go

Babcia - ale to jest inna kwestia, na co któryś z przedpiśców zwrócił uwagę.
Bardziej wypasione konfiguracje (procesor, ram) mają 100 Mbit karty, a
słabsze wersje spokojnie z gigabitem.

[ Bigamia, to znaczy o jedną kobietę za dużo. Monogamia tak samo.          ]
[                                                         (Rowan Atkinson) ]