Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Algorytmy gier na procesory wielordzeniowe - jak?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Algorytmy gier na procesory wielordzeniowe - jak?
From: "Ghost" <ghost@everywhere.pl>
Date: Sun, 1 Dec 2013 11:06:07 +0100

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:529b0619$0$2169$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2013-12-01 10:37, Ghost pisze:

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w
wiadomości news:529a2e82$0$2157$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2013-11-30 16:07, Ghost pisze:

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w
wiadomości news:5291bfb1$0$2287$65785112@news.neostrada.pl...
Mamy nowe konsole i coraz więcej procesorów 6-8 rdzeniowych.

Jak tworzy się algorytmy gier, które potrafią ogarnąć tyle rdzeni?
Nie potrafię sobie tego wyobrazić. Powiedzcie w skrócie, jaką drogą
idą te algorytmy.

No ale jaki konkretnie masz problem?

W grze masz tak, ze sporo rzeczy dzieje sie rownolegle, wiec podzial na
watki jest naturalny.
Mozna np. porozdzielac sztuczna postaci inteligencje na poszczegolne
rdzenia.

Mów dalej. Jakie wątki? Gdzie te równolegle dziejące się rzeczy na
przykład w FPS'ie?

No przeciez np. AI przeciwnikow pracuje jendoczesnie. To akurat
naturaclny podzial. A jest jeszcze sporo robotek dla procesora,
zajmujacych mu mniej czasu i normalnie odpalanych co jakis interwal, w
tym momecie te zadania moga tez byc rozdzielane na kolejne procesory.

Programowales cos kiedykolwiek? Bo ja naprawde nie widze problemu, malym
problemem moze byc idealnie rownomierne obciazenie procesorow, ale to
jest problem sztuczny. Trzeba zdawac sobie sprawe, ze cztery procesory
nie oznacza cztery razy szybciej, nie tylko ze wzgledu na nieoczywistosc
podzialu.

Programowałem w czasach, gdy istniał tylko jeden rdzeń.
Czemu poruszam ten temat? Bo przewagą nowych procesorów nad starymi jest głównie liczba rdzeni. Trudno mi uwierzyć, żeby 8 rdzeniowiec był wyraźnie szybszy od 4, bo jakoś nie umiem sobie wyobrazić algorytmów pozwalających na niezależne prowadzenie obliczeń aż w tylu grupach.

A zastanawiales ile rdzeni ma karta graficzna od wieeeelu lat?

Nie wiem, czy to kompilatory próbują przydzielać zadania rdzeniom, czy to wyłącznie rola programisty.

Zadania moega byc przydzialane na krotki okres czasu i tu raczej bedzie przydzielal OS a nie kompilator. Reszta to raczej programista.

Tak sobie rozmyślam, gdy czytam o nowych 8 rdzeniowych konsolach do gier...

Nie widze problemu.


<Pop. w Wątku] Aktualny Wątek [Nast. w Wątku>