Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Tablet 10'' do tysiaca pln

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Tablet 10'' do tysiaca pln
From: Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl>
Date: Fri, 22 Nov 2013 14:50:15 +0100
Dnia 2013-11-22, o godz. 14:08:59
"Chris" <chris@spam.pl> napisał(a):

> Ja mam obecnie Sony Tablet P, bnrat ma Xperię Z a kobieta iPada 2 i
> do tego co ja potrzebuję to SonyTP starczy choć mógl by być
> szybszy :) ale faktycznie zanim nie poznałem iPada to mogłem mówić że
> się przepłaca za logo .. ALE t faktycznie działa choć trzeba się
> przestawić na troszkę inny sopsób obsługi. Jak tablet to jestm na tak
> z iPadem :) mam Sony bo odkupiłem tanio od brata jak zmieniał na
> Xperię Z.

To nie do końca tak że iPad najlepszy. Najlepszy do celów jakie sa mi
potrzebne. Jak pisałem parę razy iPad u mnie najlepiej sprawdził się
przy dużej ilości dokumentacji w PDF-ach. Natomiast odpada z kolei ze
względu na zamknięty system. O ile dla PDF-ów udało się uniknąć iTunes
za pomocą chmury box.net to przy innych zastosowaniach wkurza mnie brak
możliwości prostego przerzucenia pliku z jednej aplikacji do drugiej.

> A lapek pociągnie ci 7-8h jak grasz czy siedziś na 3G ??

Dlatego napisałem że jak dla mnie dla tabletu i ULC są to podobne
wyniki. Z gier czasami jeżdżę czołgiem więc te 3-4 godziny daje radę.
Tośka żony na 3G akurat niewiele mniej niż bez łączności - nie wiem czy
to nie zaleta wbudowanego modemu.

> Ja się przesiadłem na Sony seria F z matrycą  FHD 16.4" i wyprzedałem
> stacjonarkę bo tylko miejsce zawala nie mówiąc już o zjadaniu

Ja stacjonarkę trzymam z jednego powodu. Czasami mam jakieś dyski które
muszę do odzysku danych gdzieś podpiąć. Przejściówka czy kieszeń na USB
to porażka pod względem wydajności przy większych dyskach. No i mam ta
AutCada żony co też czasami się przydaje. ;-)

> energii. Za magazyn w domu robi Qnap + HDD ZEW podpięty pod USB do
> Qnapa i to spokojnie mi starczy. W samym lapku mam 2xSSD 256GB jako
> systemowy + 128GB zamiast napędu BD którego i tak nie używam bo mam
> dwa stacjonarne (PS3+BD)

QNAP 219 PII + 2x3TB WD RE4 i styka. Bo o małym serwerku na Atomie to
nie ma co gadać - żeby zona nie spostrzegła - zresztą tam tylko dyski są
mechaniczne i prądu prawie nie bierze. ;-) Napęd w razie czego mam w
Tośce żony ale od paru miesięcy nie miałem potrezby go używać. PS3
sprzedałem - ostał się Xbox bo córa woli Kinecta od Move-a.

> Firma to co inego tam stpoją zwykłe kompy w tym jeden powwer maszynka
> do 3D a raszta to tylko maszynki z dyskiem i już.

No ja mam kilkanaście serwerów różnej wielkości, parę NAS-ów a i tak
głównie pracuję na kompie z E8400 i 4GB pamięci. Choć obok stoi nowa
stacja i7 3770K/32GB/4x3TB/GTX680 to jakoś nie mam motywacji by
przenieść na nią całe środowisko pracy ;-)

Zdrówko