Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Tablet 10'' do tysiaca pln

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Tablet 10'' do tysiaca pln
From: "Chris" <chris@spam.pl>
Date: Fri, 22 Nov 2013 14:08:59 +0100
Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

Dnia 2013-11-22, o godz. 11:09:39
"Chris" <chris@spam.pl> napisał(a):
Dobry tablet z andkiem koszyje od 1500 do 2500 za Xperie Z 3G ale jak
kogoś stać to jest to super wygodna sprawa bo nie zawsze potrzebna
jest klawiatura, win8 który jednak ma dużo większe wymagania niż
android. Do tego pamiętajmy że tablet ma dużo dłuższą pracę na
baterii niż laptop/ultrabook. Podsumuje to inaczej, najlepiej mieć
wszystko czyli smartfona/tablet/ultrabooka/laptopa/stacjonarkę :) nie
ma żeczy uniwesalnych a jak są to są do d...
Ja wolę iPada 2. Choć żeby nie było to mam w domu w tej chwili 3
sztuki: pierwszego Galaxy Taba, iPada 2 i właśnie Xperę Z.

Ja mam obecnie Sony Tablet P, bnrat ma Xperię Z a kobieta iPada 2 i do tego co ja potrzebuję to SonyTP starczy choć mógl by być szybszy :) ale faktycznie zanim nie poznałem iPada to mogłem mówić że się przepłaca za logo .. ALE t faktycznie działa choć trzeba się przestawić na troszkę inny sopsób obsługi. Jak tablet to jestm na tak z iPadem :) mam Sony bo odkupiłem tanio od brata jak zmieniał na Xperię Z.

Wszytkie mają modemy komórkowe. Jakoś do czytania/oglądania netu iPad mi
najbardziej "leży" bo nie jest panoramiczny. Mam do iPada zewnętrzną
klawiaturę na BT zintegrowaną z etui ale jak mam coś napisać to jednak
sięgam po któregoś laptoka. Wygoda obróbki tekstu czy klepani9e w
terminalu to coś czego tablet za bardzo nie daje. Co do baterii się nie
zgodzę - mój Dell XPS13 czy żony Tośka 830 to 7-8 godzin pracy na
baterii. Podobnie jak 10-calowe tablety. Teoretycznie dłużej ale jak
się zaczyna korzystać z sieci, grać czy film odtwarzać to deklarowane
10-12 godzin to tylko marzenie.

A lapek pociągnie ci 7-8h jak grasz czy siedziś na 3G ??

Co do tego żeby mieć wszystko to akurat
u mnie to jest to od pewnego czasu triada smartfon/tablet/ULC. Z
klasycznego laptoka zrezygnowałem bo po prostu duży i ciężki. Już
poprzedni laptok to było Lenovo 13 cali (jeszcze z napędem i ciężkie)
bo wcześniej kobyła 17 cali to jednak była na co dzień przesada - za
dużo i za ciężko.

Ja się przesiadłem na Sony seria F z matrycą FHD 16.4" i wyprzedałem stacjonarkę bo tylko miejsce zawala nie mówiąc już o zjadaniu energii. Za magazyn w domu robi Qnap + HDD ZEW podpięty pod USB do Qnapa i to spokojnie mi starczy. W samym lapku mam 2xSSD 256GB jako systemowy + 128GB zamiast napędu BD którego i tak nie używam bo mam dwa stacjonarne (PS3+BD)

Stacjonarki nie odpalałem już ze 3 lata choć nadal to
niezła maszynka z E8400. Jeśli potrzebuję większego ekranu to ULC do
monitora i zewnętrzna klawiatura i mysz - ja akurat praktycznie nie
gram czy nie robię wideo więc intelowska grafika mi starcza. A za
magazyn danych robi NAS. Za to nie wyobrażam sobie roboty bez
stacjonarki - no ale ja mam dość specyficzne stanowisko pracy: 4
monitory, 3 klawiatury/myszki i KVM na 16 maszyn. Nie licząc sesji
zdalnych na głownej maszynie ;-)

Firma to co inego tam stpoją zwykłe kompy w tym jeden powwer maszynka do 3D a raszta to tylko maszynki z dyskiem i już.