Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Tablet 10'' do tysiaca pln

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Tablet 10'' do tysiaca pln
From: Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl>
Date: Fri, 22 Nov 2013 13:42:44 +0100
Dnia 2013-11-22, o godz. 11:09:39
"Chris" <chris@spam.pl> napisał(a):

> Dobry tablet z andkiem koszyje od 1500 do 2500 za Xperie Z 3G ale jak
> kogoś stać to jest to super wygodna sprawa bo nie zawsze potrzebna
> jest klawiatura, win8 który jednak ma dużo większe wymagania niż
> android. Do tego pamiętajmy że tablet ma dużo dłuższą pracę na
> baterii niż laptop/ultrabook. Podsumuje to inaczej, najlepiej mieć
> wszystko czyli smartfona/tablet/ultrabooka/laptopa/stacjonarkę :) nie
> ma żeczy uniwesalnych a jak są to są do d...

Ja wolę iPada 2. Choć żeby nie było to mam w domu w tej chwili 3
sztuki: pierwszego Galaxy Taba, iPada 2 i właśnie Xperę Z. Wszytkie
mają modemy komórkowe. Jakoś do czytania/oglądania netu iPad mi
najbardziej "leży" bo nie jest panoramiczny. Mam do iPada zewnętrzną
klawiaturę na BT zintegrowaną z etui ale jak mam coś napisać to jednak
sięgam po któregoś laptoka. Wygoda obróbki tekstu czy klepani9e w
terminalu to coś czego tablet za bardzo nie daje. Co do baterii się nie
zgodzę - mój Dell XPS13 czy żony Tośka 830 to 7-8 godzin pracy na
baterii. Podobnie jak 10-calowe tablety. Teoretycznie dłużej ale jak
się zaczyna korzystać z sieci, grać czy film odtwarzać to deklarowane
10-12 godzin to tylko marzenie. Co do tego żeby mieć wszystko to akurat
u mnie to jest to od pewnego czasu triada smartfon/tablet/ULC. Z
klasycznego laptoka zrezygnowałem bo po prostu duży i ciężki. Już
poprzedni laptok to było Lenovo 13 cali (jeszcze z napędem i ciężkie)
bo wcześniej kobyła 17 cali to jednak była na co dzień przesada - za
dużo i za ciężko. Stacjonarki nie odpalałem już ze 3 lata choć nadal to
niezła maszynka z E8400. Jeśli potrzebuję większego ekranu to ULC do
monitora i zewnętrzna klawiatura i mysz - ja akurat praktycznie nie
gram czy nie robię wideo więc intelowska grafika mi starcza. A za
magazyn danych robi NAS. Za to nie wyobrażam sobie roboty bez
stacjonarki - no ale ja mam dość specyficzne stanowisko pracy: 4
monitory, 3 klawiatury/myszki i KVM na 16 maszyn. Nie licząc sesji
zdalnych na głownej maszynie ;-)

Zdrówko