Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] [offtopic] Komputronik - jak stracic klienta

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] [offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
From: m <mvoicem@gmail.com>
Date: Tue, 19 Nov 2013 13:22:21 +0100
W dniu 19.11.2013 13:10, Mr. Misio pisze:
Ja nie mam na celu dokopanie komputronikowi w zaden sposob. Po prostu
wyrazam tutaj opinie, ze wymyslony przez nich system 2 cen, ktory o ile
gdy towaru nie ma dany salon na polce ma sens, o tyle dziwny jest gdy
zeby kupic taniej trzeba zarezerwowac przez net towar, ktory maja na polce.

To jest typowy marketingowy chwyt nazywany gdzieniegdzie "promocja z przeszkodami". Czyli możesz mieć taniej, tylko musisz pokonać niezbyt uciążliwą przeszkodę żeby zdobyć obniżkę. Np. mieć kupon z gazety, powiedzieć aplipapliblikenblau przy zakupie bądź właśnie - awizować sprzedaż wcześniej przez internet.

W ten sposób sprzedają taniej tym których nie stać i poszliby gdzie indziej, zaś tym którym mniej zależy na cenie - sprzedają drożej.

A dodatkowy, pozytywny efekt uboczny jest taki że pozbędą się marudy.

Gdy wczesniej wystarczylo pokazac karke lub powiedziec "sprawdzielme na
necie, wiem, ze produkt XXX macie na polce" - a oni sprzedawali po
netowej cenie.

Widać przeszkoda była zbyt łatwa.

p. m.