Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dziwny problem z drukarkami OKI B6xxx

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dziwny problem z drukarkami OKI B6xxx
From: Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl>
Date: Tue, 12 Nov 2013 13:25:30 +0100
Dnia 2013-11-08, o godz. 14:23:55
Grzegorz Kurczyk <grzegorz.usun.to@control.slupsk.pl> napisał(a):

> Czyli spod Windowsa też możnaby wysłać sekwencję ubijającą drukarkę.
> Ta "naprawa" płyty pewnie polegała tylko na ponownym wgraniu firmware.
> Taki babol w drukarce za ciężkie pieniądze :-/
> Pamiętam drukarki Windows Only, ale one były windows only tylko dla
> tego, że nie było do nich sterowników pod inne systemy, ale te OKI
> B6xxx to już jest WINDOWS ONLY wielkimi literami i wykrzyknikiem :-/

Technik z którym rozmawiałem powiedział że przy drukowaniu z Windows
zdarza się sporadycznie taka awaria. Natomiast przy drukowaniu z Linuxa
awaria jest praktyczni pewna. I że dotyczy to głównie interfejsu
sieciowego. Drukowanie po USB powodował bardzo rzadko tego typu
sensacje.

> No to były moje pierwsze i ostatnie drukarki OKI (no może poza
> solidnymi igłowkami...)

Seria 320/321 a potem 3320/3321 to swego czasu były konie robocze wielu
księgowości. Setki taśm do nich swego czasu nasączałem tuszem. ;-)

> Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za info, bo już zaczynałem
> podejrzewać siły nieczyste za jakieś czary ;-)

Mnie ten błąd skutecznie wyleczył z laserów OKI. ;-)

Zdrówko