Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] kolejny trafiony zatopiony

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] kolejny trafiony zatopiony
From: rs <no.address@no.spam.info>
Date: Wed, 06 Nov 2013 20:37:24 -0500
WD Caviar Black 2TB. był sobie pracował na okrągło od maja w stareńkim dellu. nie był specjalnie nadużywany. komputer był tylko do pisania, poczty i internetowania. i sie znienacka wziął wywalił. a z nim system i dane na dwóch partycjach. dysk podpięty do innego kompa również się nie zgłasza. soft od della, tez go nie widzi, a jak raz mu się udało go złapać, to powiedział, ze ma pojemności 111MB i pomyślnie przeszedł testy, krotki i rozszerzony. więcej się już nie zgłosił. informacja ze SMART nie była dostępna. HDD Regenerator również stwierdził jakaś maleńka liczbę sektorów, wiec nie cisnąłem naprawy. potem już więcej go nie zobaczył. odpuściłbym ratowanie tego dysku, ale dysk pół roku, wiec nie jeszcze jest taki staruszek, a pół roku wcześniej kupiłem 10 takich dysków i wszystkiej działają do tej pory, mimo, ze są znacznie bardziej molestowane. ale co najważniejsze, to dysk nie wydaje odgłosu walenia głowicą o zderzak, ale trzy, chyba cyfrowo (nie jestem tego pewien) generowane dźwięki długi-krótki, po czym zatrzymuje talerze. z takim dźwiękiem nie miałem do czynienia. ktoś spotkał się z takim uszkodzeniem i ma jakieś doświadczenia w akcji ratunkowej, którym by się podzielił? czy ktoś ma doświadczenie w oddawaniu do serwisu odzyskującego dane, z dysku o takim uszkodzeniu i czy warto w ogóle się w to bawić?
z góry dzięki za odpowiedz. <rs>