Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dziwny problem z drukarkami OKI B6xxx

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dziwny problem z drukarkami OKI B6xxx
From: Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl>
Date: Fri, 8 Nov 2013 09:21:43 +0100
Dnia 2013-11-07, o godz. 18:26:52
Grzexs <grzexs@g-a-zeta-apsik.pl> napisał(a):

> A jaki może być mechanizm takiego zachowania? Jakieś inne bajty z
> Linuxa idą czy co?

Inne bajty to raczej nie. ;-) Nie dostałem konkretnej odpowiedzi tylko
sugestię że linuxowy demon wydruku wysyła statystycznie dość często
ciąg znaków sterujących powodujący odcięcie dostępu do pamięci z
firmwarem drukarki. I jest to tratowane przez OKI jako wada fabryczna.
Więcej się nie dowiedziałem - serwis gwarancyjny OKI w PL realizował
wtedy bodajże CCS i ich technik nie znał szczegółów. Co ciekawe płyty
główne drukarek jaki montowali były naprawiane przez OKI. Serwis OKI
nie robił problemów z naprawą - a jak napisałem wcześniej było to
robione w sumie 7 razy.

Zdrówko