Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Łza się w oku kręci. XT - postęp.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Łza się w oku kręci. XT - postęp.
From: Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl>
Date: Fri, 8 Nov 2013 09:02:52 +0100
Dnia 2013-11-07, o godz. 19:33:17
Michal <quiarmainuf@dunflimblag.mailexpire.com> napisał(a):

> Pewnie chodzi Ci o NexGena NX586 - dość ciekawa konstrukcja, niestety
> wymagająca dedykowanych płyt dla siebie. Przejeło ich AMD i na bazie
> NX586 RISC zbudowali K6 po klapie z pierwszą swoją własną konstrukcją
> (K5) - wcześniejsze były oparte na patentach i podwykonaniach dla
> intela, z późniejszymi usprawnieniami od czasów 386DX i usprawnionych
> 486DX z powiększonym do 16kb cache L1 WriteBack.

Jednym z kompów w pracy był K6-300. Jako silna maszyna do przetwarzania
dużych baz danych. W tym czasie userzy w firmie P100 czy P133 uważali
za mocne. Obrabiałem na tym bazy Progressa które potem lądowały dla
userów na SUN-ie. Jak w 1999 roku moi ówcześni szefowie wpadli na pomysł
by przejść z bazami na MS SQL Server przez prawie rok miałem do
własnej dyspozycji Sun Enterprise 450 z 26 calowym monitorem. Jako ze
Solaris niestety nie za bardzo nadawał się do pracy "desktopowej"
postawiłem na tym RedHat-a. Ech... 4 UltraSPARC-i 300MHz, 2GB pamięci,
8 dysków UltraSCSI - nikt nie miał takiej maszyny. SETI liczyło się
jak burza. ;-)

> Z jeszcze większych białych kruków to były Rise mP6- używałem różnych
> CPU, ale tych poza kolekcjonowaniem nigdy w praktyce. Podobnie jak
> Transmety Crusoe były bardzo rzadkie w PL - przy nich Winchipy czy
> Cyrixy to masówka.

WinChip-ów było stosunkowo niedużo. Cyrix-ów za to bardzo dużo bo
Optimus - właściwie monopolista w dostawach do szkół czy administracji
- w pewnym momencie pakował ich procesory do większości swoich maszyn.

Zdrówko