Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Łza się w oku kręci. XT

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Łza się w oku kręci. XT
From: mirekc <mirekc@interia.pl>
Date: Fri, 25 Oct 2013 08:07:37 +0200
W dniu 2013-10-24 12:55, Emanuelle pisze:
> Kto jeszcze pamięta komputery IBM PC/XT ?.
>
> Pierwszy komputer 16-bitowy oparty o procesor Intel 8088, pamięci RAM
> 256 KB ( tak kilo), zegar 4.77 MHz, dysk 10 MB, z monitorem Hercules.
> Posiadał arkusz kalkulacyjny AsEaysy, edytor tekstu TAG i Norton
> Comandera. I dało się na nim pracować, nawet wczoraj. Czego nie miał?.
> Windowsa!. Gates dopiero raczkował z DOSem.

Na podobnym zaczynałem pracę, tylko miał grafikę CGA, arkusz Lotus 123,
edytor tekstu CX-Text ("spolszczony" WordStar), AutoCad-a (jakaś wersja
2.x) i jeszcze parę innych ciekawych rzeczy do pracy.

A w domu? Pierwszym moim PC-tem był klon XT z procesorem NEC V-20, który
sam wstawiłem zamiast Intela 8088. Dlaczego? Bo ten komputer miał
Windowsa (3.0), a z procesorem V-20 dało się wyświetlić interfejs w
kolorze (grafika EGA), na co "zwykły" XT nie pozwalał. ;)