Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jeśli nie LG 24EA53VQ-P, to co?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jeśli nie LG 24EA53VQ-P, to co?
From: "jakson" <john.smith@example.org>
Date: Fri, 4 Oct 2013 09:57:19 +0200
Toż ja zawsze myślał, że IPS ma większy czas reakcji i było to jego wadą w grach. Czy coś pomieszałem?

Wiekszy niz TN? To nic nie pomieszales.

Ogolnie jest tak:
czas reakcji: TN < IPS < *VA
kontrast:      *VA > TN > IPS

Wracajac do watku:
Mialem juz 2 monitory na matrycach *VA (tanie, do 1500zl)
i niestety oba _smuzyly_.
Nie chodzi nawet o gry (choc czesto grac sie nie dalo),
ale przewijanie tekstu / kodu / stron www przy takim smuzeniu jest strasznie irytujace.

Wybralem IPS (tez, te "z dolnej polki" - do 1500zl) i nie smuzy,
ale kontrast jest straszny, tzn. czarny swieci niemilosiernie.

Z TNami nie mialem juz dawno do czynienia (poza tymi w laptopach)
i nie chce namawiac, ale chyba dobrym wyborem nadal jest jakas _dobra_ TN-ka -
- poza kiepskimi katami one nie maja wiekszych wad*.

Porownujac mojego taniego IPS z TN-ami z "niedrogich" laptopow,
to oczywiscie wole mojego IPSa - kolory (zwlaszcza odcienie szarosci,
przejscia tonalne) sa nie do porownania.