Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Laptop do 2 tys. do internetów

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Laptop do 2 tys. do internetów
From: Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl>
Date: Tue, 6 Aug 2013 17:00:40 +0200
Dnia 2013-08-06, o godz. 16:39:39
Poldek <noczelny@gazeta.pl> napisał(a):

> Nie do końca się zgodzę, ponieważ posiadam w rodzinie m.in. laptopa
> od Lenovo (jeszcze ze znaczkiem IBM), który kosztował w 2007 roku
> 1549 zł brutto. Wtedy to było naprawdę niedrogo za laptopa. Do dziś
> chodzi bez jak gdyby nigdy nic, i jest używany codziennie. Już wtedy,
> kiedy go kupowałem jego podzespoły należało uznać za słabe (wydajność
> procesora i grafiki, wielkość dysku twardego). Ale trwałość na
> przestrzeni lat wciąż okazuje się bez zarzutu.

Generalizujesz na podstawie jednego przypadku? Odważnie.
Jednego z mojego Acera z ~2005 roku do tej pory używa uczeń 3 klasy i
sprawdza się doskonale. Ale ja na tej podstawie nie generalizuje.

Rocznie przez moje ręce (w uproszczeniu bo nie ja się tym głównie
zajmuję tylko mój pracownik) przechodzi ~100 różnych laptopów. Głównie w
celu odesłania do różnych napraw lub skonfigurowania po
zakupie/powrocie z serwisu. I od paru lat zauważyłem tę prawidłowość że
gdy cena spadła i laptopy stały się modne to najtańsze modele psują się
najczęściej. Jeszcze 7-8 lat temu można było napisać "Bierz Toshibę
czy IBM" i sama nazwa firmy starczyła. Obecnie trzeba wskazać
konkretnym model czy linię a nie całego producenta. Bo linia tania
Lenovo (żeby było o firmie z której laptopem masz styczność) to całkiem
inna jakość niż droższa linia biznesowa. Ot leży w kącie nienajtańszy
LenovoY460 którego naprawa jest nieopłacalna. Bo nikt w tanim
komputerze nie wykonał solidnego umocowania złącza HDMI które po dwóch
latach odpadło od płyty głównej przy okazji nieźle ją fajcząc. Usterka
mechaniczna - nie podlega gwarancji. Po rozebraniu doszedłem do wniosku
że ja lutując kabelki do wtyczki RS umocuje je lepiej niż tam były
wykonane. A to tylko jeden z przykładów zepsutych tanich laptoków.

Zresztą koło biurka leży stosik laptopów 2-3 letnich których reanimacja
jest nieopłacalna - Toshiba, Lenovo, 2xIBM T41, kilka netbooków Asusa,
druga Toshiba, jakiś FS. na tyle tanie że koszta naprawy przekraczają
ich wartość.

Zdrówko