Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Laptop do 2 tys. do internetów

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Laptop do 2 tys. do internetów
From: Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl>
Date: Tue, 6 Aug 2013 15:15:54 +0200
Dnia 2013-08-06, o godz. 14:38:34
"Santana" <santana@interia.pl> napisał(a):

> Pokaż palcem w którym miejscu cokolwiek krzyczałem :P
> Ale oczywiście potwierdzam bez krzyku że Acer to najgorszy badziew na
> rynku od czasu szczęśliwego odejścia w niebyt laptopów "firmy"
> California Access :)

To nie do końca tak. Zwłaszcza Acer (często też Asus czy Samsung) na
podstawie których klient wyrabia sobie opinię to modele low-endowe.
Najtańsze modele przeznaczone na rynek konsumencki. Jakość
zastosowanych materiałów ma mniej-więcej pozwolić tym modelom na
przepracowanie do czasu końca gwarancji. Stąd taka a nie inna niska
jakość. Trzeba lepszej jakości? Sorry - ale wtedy laptok nie kosztuje
1500PLN ale 2, 3 czy 4 razy tyle. Wielu ludzi podnieca się że marka
"XXXXX" to badziew a "YYYYY" jest super. Tylko że najczęściej wyrabiają
sobie opinie na podstawie najtańszych egzemplarzy. A te najtańsze - w
przypadku firm które odpuściły sobie rynek najtańszych konstrukcji - są
jednak droższe i wykonane solidniej.

Używam laptoków od ~1996 roku. Przez moje ręce przeszło ich sporo.
Acer, Asus, HP, IBM/Lenovo, Toshiba, Dell, kilkanaście no name (np.
swego czasu "konfigurowalne" modele niby Asusa czy Intela(, Samsungi,
Apple, FS. I parę innych zapewne. Tak naprawdę 90% problemów sprawiały
modele które były najtańszymi na rynku. A niestety Acer jest jednym z
największych graczy w tym segmencie więc nie dziwne że stosunkowo dużo
jego sprzętu ulega awarii.

Zdrówko