Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Chciałam. I juz sie odechcialam.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Chciałam. I juz sie odechcialam.
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Tue, 6 Aug 2013 00:43:03 +0200

<kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com>
1db31985-1040-485a-b9b6-95b9acd9ce0f@googlegroups.com

: nigdy nie miałam przed sobą komputera z linuksem,
: i nie mam pojęcia co to jest za system.

Znajdziesz go w zdecydowanej większości nowych
smartfonów, w masie telewizorów, na serwerach,
z których korzystasz, w domowych urządzeniach
typu routerek WiFi/RJ45...

: Nie wiem, czy to lepsze, gorsze czy tylko inne.

Inne i zdecydowanie tańsze.
Czy lepsze? A jest coś gorszego niż Windows?

: Ile zajmie miejsca na dysku (przypomnę mam 4GiB i 8GiB)?

(; To ideał dla Windows8. ;) Smartfon z Androidem mając
zaledwie 190 MB mieści w sobie masę dodatkowych aplikacji.
Windows 7 Starter ledwo mieści się na 20 GB... Ile potrzebuje
Windows 7 w pełni, ile W8?...

: Czy będzie szybszy wtedy niż komputer z XP?

Zazwyczaj tak, choć niekoniecznie. U Ciebie niemal na pewno tak.

: Czy będzie tu można używać exela i worda (2007 lub nowsze)?

[ciekawe, po co...]

Nie wiem -- nie używam. Albo raczej -- tych programów raczej nie,
ale zapewne znajdziesz coś bezpłatnego w zamian, coś podobnego,
pełniącego podobną rolę. Albo jeszcze inaczej -- pod gołym
Linuksem odpalisz zamienniki tych programów, ale pod Linuksem
możesz też odpalić jakieś VBoxy z Win lub emulator, który
ponoć nie jest emulatorem, a pod którym ponoć sporo
programów Windowsowych chodzi bez trudu.

 http://pl.wikipedia.org/wiki/Wine

IMO raczej nie warto zapoznawać się z Windows i nie
warto z nim zaprzyjaźniać zbyt mocno.

: Czy instalacja ubunta jest trudna? Widziałam na allegro, że
: płyty są bardzo tanie, po kilka złotych z tym systemem.

Płyty (obrazki płyt) ciągnie się za free.

--
  .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'