Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Chciałam. I juz sie odechcialam.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Chciałam. I juz sie odechcialam.
From: Majka <kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com>
Date: Fri, 19 Jul 2013 13:46:10 -0700 (PDT)

> A ten dysk co miał ulepszyć?

Nie znam się na tym, myślałam, że dysk 64GiB z transferami (wg stron) 550/505
będzie szybszy niż to co jest zainstalowane.
Próbowałam instalować XP na obu dyskach, i efekty:
- system na wlutowanym 4GiB - chodził wolno, ale bywały zawieszenia na kilka
sekund, poza tym musiałam wyłączać pagefile oraz aktualizacje, gdyż miejsce na
dysku kończyło się po kilkunastu dniach
- system na wymienialnym 8GiB to totalna porażka, tak wolno chodził cały
komputer - można było zrobić herbatę, zanim otworzyła się jakakolwiek
przeglądarka (IE/Chrome). Zawieszenie i zadyszki, nawet zainstalowanie
FlashFire nie pomogło. Koszmarnie wolno.
Dodam, że wcześniej zmniejszyłam do minimum obraz systemu XP prof w programie
nLite wg tutorialu ze strony www, doszłam do minimalnej objętości nieco poniżej
300mb, i takie coś instalowałam na eee901.

Pomyślałam więc, że większy dysk to większa swoboda, i że będzie szybszy niż te
posiadane 4/8GiB. No i miałam nadzieję zainstalować system nowszy, chciałam
win7, pomyślałam, ze 64GiB starczą na normalną siódemkę (nawet może prof) i
dadzą swobodę na później (skoro teraz 4GiB starczał na jakiś czas z wyłączonym
pagefile i aktualizacjami)

Ale jak widać nie znam się na tym wszystkim i pojęcie mam raczej blade.

Co do wypowiedzi o Linux Ubuntu:
nigdy nie miałam przed sobą komputera z linuksem, i nie mam pojęcia co to jest
za system.
Nie wiem, czy to lepsze, gorsze czy tylko inne.
Ile zajmie miejsca na dysku (przypomnę mam 4GiB i 8GiB)?
Czy będzie szybszy wtedy niż komputer z XP?
Czy będzie tu można używać exela i worda (2007 lub nowsze)?
Czy instalacja ubunta jest trudna? Widziałam na allegro, że płyty są bardzo
tanie, po kilka złotych z tym systemem.

Pozdrawiam, Majka