Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Zabezpieczenia przed nieprzewidzianymi zjawiskami

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Zabezpieczenia przed nieprzewidzianymi zjawiskami
From: Robson <robson@w.pl>
Date: Fri, 19 Jul 2013 08:26:50 +0200
Mimo wszystko, mój UPS mnie chroni przed takimi rzeczami. Nie wiem jak,
ale w niego wierzę ;) I bardziej się boję debilnych pracowników remontowych
niż tego, że piorun kulisty mi wleci przez okno, ominie mnie, UPSa, i trafi
w trzy dyski z RAIDZ2 :)

Prawdopodobieństwo trafienia bezpośrednio domu piorunem jest małe, natomiast powstanie przepięć, bo piorun trafił w line przesyłową (nawet samo przejście chmury burzowej powoduje elektryzowanie i przepięcia) znacznie większe. I w takich sytuacje stosowanie ochronników, filtrów i UPSów (online, nie przełączających) ma sens.