Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Asus GeForceGT640

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Asus GeForceGT640
From: BQB <adres@anty.spamowy.com.invalid>
Date: Thu, 18 Jul 2013 20:10:48 +0200
W dniu 2013-07-18 11:14, GAD Zombie pisze:
W dniu 2013-07-18 00:08, BQB pisze:
Dobra, zła, poczytaj testy. IMO lepiej coś ze stajni AMD - za tą samą
kasę karta będzie szybsza lub takiej samej szybkości i będzie
potrzebowała mniej prądu.

Ten GTX550Ti jest niemal w identycznej cenie jak HD7770. Porównaj sobie
różne karty, która o ile szybsza w linku który podał R.e.m.e.K

Dzięki. Poczytałem trochę, sprawdziłem porównanie na tej stronie. W
wielu parametrach HD7770 przebija GTX550Ti, ale np. w przepustowości
pamięci jest gorszy. W zasadzie nie brzmi to źle, cenowo oba stoją koło
400zł.
Zawsze tylko uciekałem od Radeonów, bo pamiętam, że starsze miały spore
problemy w wielu grach i tak sobie je zapamiętałem. Nie wiem jak te
dzisiejsze sobie radzą i dlatego tak od nich stronię. Gdyby ten HD7770
był faktycznie lepszy od GTX550Ti, to bym się skłaniał w jego stronę,
tylko chciałbym mieć pewność, że nie będzie potem żadnych problemów z
jego działaniem. Pobór prądu też zdaje się ma mniejszy, co ma dla mnie
znaczenie (zasilacz 430W i nie mam ochoty dopłacać potem do prądu ;)).

Nie ma sensu patrzeć na to, że dana karta ma niższą przepustowość pamięci, trzeba patrzeć ogólnie jak w testach i (szczególnie) grach wypada. Można to porównać do auta - jak kupujesz zwykłe miejskie auto, to martwi Cię fakt, że w danym modelu woda przez silnik wolniej płynie? Skoro wystarcza do schłodzenia danego silnika, to nie ma co na dany fakt zwracać uwagi prawda? Pamiętam, że raz miałem problem z kartą (wtedy jeszcze) ATI - w Oblivionie był ciemniejszy obraz, po aktualizacji sterowników problem ustąpił. Od tamtego czasu (a Oblivion wydano daaawno), nie miałem żadnych problemów. Oczywiście są gry pisane głównie pod Nvidię i pod AMD, ale sądzę, że nie ma to znaczenia.