Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Zabezpieczenia przed nieprzewidzianymi zjawiskami

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Zabezpieczenia przed nieprzewidzianymi zjawiskami
From: GAD Zombie <gad@USUN.gad.USUN.art.pl>
Date: Tue, 16 Jul 2013 10:36:05 +0200
W dniu 2013-07-15 21:50, ToMasz pisze:
W dniu 15.07.2013 13:44, GAD Zombie pisze:
Miałem ostatnio przykrą niespodziankę, kiedy to pierwszy piorun z
(...)
Ponieważ człowiek uczy się na błędach, postanowiłem zainwestować w

UPS będzie dobrą inwestycją. tzn odradzam listwy, bo to niewiele daje.
Czy jednak ups będzie wystarczający? Tego na 100% stwierdzić nie można.
Miałem Smart APC (padły aku), który ma zabezpieczenie przed za wysokim
napięciem. na początku śmiać mi się z tego chciało, jak za wysokie
napięcie? Do pierwszej burzy. jak błyskało, (może milisekunde przed, lub
po?) zapalała się czerwona lampka, UPS przechodził na pracę bateryjną, a
dopiero potem za oknem było słychać grzmot. działo się tak 20 razy przy
jednej burzy. Teraz fideltronik ares 700 przełącza się raz na 10 burz.
Mądrzejszy jest i wie że nie trzeba, czy też głupszy i nawet nie zdąży
zadziałać? BArdziej ufałem staremu APC.
Od 10 lat jestem bez awarii, a wiem że jakieś sprzęty w mojej okolicy
umierały podczas burzy.
niestety czeka Cię inwestycja w prawdopodobieństwo, nie w 100% pewne
zabezpieczenie.

W takich przypadkach to raczej nie widzę sposobu na 100% pewności, ale przy obecnej sytuacji to miałem marne szanse, bo zabezpieczeń żadnych. Dlatego chcę to zmienić. Ten pomysł z UPS wydaje się fajny, ale jestem ciekawy jaki to UPS, ile kosztuje i ile waży ;). Bo jak to jakieś większe i bardziej profesjonalne, to na pewno nie dam rady. Może nie być mnie na to stać po prostu. Pogrzebię jeszcze w siedzi. Dzięki za podpowiedź :). A czy jakieś tańsze, prostsze UPSy dałyby radę na taką sytuację, czy raczej też by nie pomogły?

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/