Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] [OT] Re: Jaka k. graf. do gier?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] [OT] Re: Jaka k. graf. do gier?
From: GAD Zombie <gad@USUN.gad.USUN.art.pl>
Date: Wed, 22 May 2013 11:01:33 +0200
W dniu 2013-05-21 15:13, Michal pisze:
No i właśnie o tym piszemy: derogacja zawarta w art. 77 prawa
autorskiego dotycząca w szczególności art. 23 pa (dozwolony użytek
osobisty) oraz poddanie regulacji dla programów komputerowych najmu
i UŻYCZENIA ("przyniesie od kolegi") zawarta w art. 74 ust. 4 pkt 3 pa
jest normą powszechnie obowiązującego prawa krajowego (zgodnego zresztą
z dyrektywą modelową UE). Jak nie wierzysz odsyłam do tekstu źródłowego
dostępnego na:

Z ciekawości przeczytałem też ustawę tę i zapytałem znajomych prawników i potwierdzili faktycznie, że zgodnie z prawem to tak nie wolno robić. Chociaż zgodnie każdy powiedział, że to prawo jest dziwne, szczególnie, że filmy i muzykę pożyczać już wolno. Jednakże prawo również pozwala na darowiznę, więc można komuś grę podarować a za jakiś czas ten ktoś podaruje z powrotem. Zakładając, że obie osoby nie mają w tym samym czasie tej gry i z niej nie korzystają jednocześnie na dwóch osobnych komputerach, to jest to zgodne z prawem. Zgodne z prawem jest także przyniesienie gry do kogoś i wspólne pogranie u niego, więc kolega tego dziecka może przyjść do niego ze swoją grą i u niego zagrać także zgodnie z prawem.

A już nieprawniczo, moim zdaniem, to prawo jest idiotyczne i samo doprowadza do absurdów jak powyżej napisałem (z darowizną), bo niby dlaczego nie można komuś pożyczyć gry, a można film lub płytę z muzyką? Ale to już zupełnie nie jest temat na tę grupę, więc nie ma sensu tu o tym dyskutować dalej.

Pozdrawiam, lekko zniesmaczony informacjami, które sam zdobyłem :)

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/ http://gry-samochodowe.gad.art.pl/