Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaka k. graf. do gier?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaka k. graf. do gier?
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Tue, 21 May 2013 16:33:18 +0200
Dnia Mon, 20 May 2013 21:19:05 +0200, Jaskiniowiec napisał(a):

> RAM zawsze można dołożyć w miarę potrzeb. Gorzej wymienić procek... i7
> biorę pod uwagę właśnie na przyszłość, by już nie kombinować z wymianą,
> tym bardziej, że lada dzień wchodzi nowa podstawka... Aczkolwiek i5 nie
> jest wcale gorsze. Różnica w cenie też niewielka, więc pomyślałem, że może
> warto dać obecnie mocniejszy procek na przyszłość, bo a nuż kiedyś go
> wykorzysta, kosztem ciutkę słabszej grafiki (+/- 200-300zł). Trzeba też
> wziąć pod uwagę, że na cały zestaw, ktoś (w tym przypadku ja) ma
> ograniczony budżet i musi się w nim zmieścić ;-P

I moim zdaniem skończy się to tak, że przytkasz procesor słabszą grafiką.
Akurat ta najszybciej i najmocniej dostanie w tyłek. A Core i5 bez problemów
IMVHO za dwa lata wymienisz na Core i7 - w razie potrzeby.

> Na chwilę obecną, dzieciak to mały "komunista" (po komunii), aczkolwiek
> chcę skompletować w miarę taki sprzęt, by za 2-3 lata, gdy już podrośnie,
> nie będzie trzeba zmieniać całego kompa, tylko ew samą grafikę + więcej
> RAM.

Kupcie X-Boxa albo PlayStation. Problem z grami się rozwiąże na lata.
Komputer niech zaś posłuży do bardziej przyziemnych zastosowań - edukacja
(taaa - jasne), korzystanie z internetu.

> Dlatego nie chcę wsadzać tam Bóg wie jakiej grafiki, bo na dzień
> dzisiejszy i tak jej nie wykorzysta, a jak podrośnie, to sam już
> zdecyduje... W zasadzie to się zastanawiam, czy jest nawet sens wsadzać
> tam oddzielne GPU, bo na tym co jest w procku, też część starszych gier
> pochodzi.

Jak sobie ma decydować jak podrośnie, to sobie wtedy ewentualnie sam niech
na swoje fanaberie pieniądze składa.

> Monitor ma być 23", ale nie znana jest jeszcze rozdzielczość. Możliwe, że
> FullHD.

Z wejściem HDMI, podpiąć do niego konsolę i już.

> Też się nad tym zastanawiałem ;-) Ba! Brałem nawet pod uwagę konsolę, ale
> uparli się na mocnego kompa, więc musi być komp, bo "koledzy w szkole"
> mają, toteż ma to być sprzęt taki, by "młody" nie miał problemu z
> odpaleniem jakiejś gry, gdy przyniesie ją od kumpla :-)

Aha - koledzy w szkole i uparcie na mocną maszynę. OK. To w takim razie:
http://configure.us.dell.com/dellstore/print_summary_details_popup.aspx?~lt=print&c=us&cs=19&fb=1&l=en&model_id=alienware-m18x-r2&oc=dkdwlr4&s=dhs&vw=icon&leadtime=6/10/2013&showleadtime=True
Problem kolegów w szkole i wymogu mocnej maszyny będzie rozwiązany.

(ciach…)

[ Pececiarze to beztalenciarze i przenigdy nie odczuwają w sobie potrzeby  ]
[ twórczego spędzenia wolnego czasu. Za to będą podniecać się najnowszymi  ]
[ pastami termoprzewodzącymi.           (Alvy Singer, pl.comp.os.advocacy) ]