Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaka k. graf. do gier?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaka k. graf. do gier?
From: BartekK <sibi@drut.org>
Date: Mon, 20 May 2013 18:38:19 +0200
W dniu 2013-05-20 17:54, Jaskiniowiec pisze:
znajomy poprosił mnie, bym mu złożył kompa. Ma to posłużyć jego synowi
głównie do gier...
Niestety stanąłem przed wyborem k. graf. Na ten cel zostało ok. 500zł, a
w tym segmencie cenowym w ogóle się nie orientuję. Preferuję Radeony.
> To, co udało mi się skompletować, to któryś i7 (zastanawiam się nad i5,
> ew odpowiedniki E3), odpowiednia płyta pod to, odpowiedni zasilacz
> (~500-600W 80+ min. bronze), 8GB RAM.

To po co się zabierasz za coś, w czym się nie orientujesz? :)
Po pierwsze - jak ci zostało 500zł na grafikę, to niepotrzebnie wydałeś kase na procesor i7. Do gier grafika jest kluczowa, więc trzeba brać najlepszą na co nas stać. Spokojnie wystarczyłby procesor i5 (3570k?), ale na grafikę te ~1000zł można wyrzucić - np radeon hd7870 (zalety - w idle pobiera ledwo 30W, pod obciążeniem ~180W, ale kupiony w dobrej wersji chłodzenia jest bardzo cichy). Do grafiki dobierasz zasilacz, przy czym nawet z takim hd7870 daje radę DOBRY zasilacz 350-400W (wbrew temu, co ludzie pisza/mówią, że trzeba 100000W), sam takie zestawy montowałem (3570K, 32GB ramu, 7870oc, 2 dyski) w stresie i teście 3dmark realnie pobierało z sieci ledwo 280-300W.

Jeśli chcesz na grafikę wydać mniej, a żeby też się dało pograć - to bardzo sensownie cena/możliwości wychodzi HD5770 - praktycznie niczym się nie różni od nowszego i droższego HD6770, daje radę w takiego np skyrima przy wysokich detalach, a kosztuje śmieszne pieniądze.

Tak czy inaczej zestaw tak bym kompletował, by ramu dało się dołożyć - prędzej czy później te 32GB bedą standardem, a już teraz wiele gier lubi >8GB ;)