Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Nowy PC - pomoc w wyborze

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Nowy PC - pomoc w wyborze
From: Radek D <radek997@poczta.onet.pl>
Date: Thu, 09 May 2013 00:26:24 +0200
Mój obecny komputer już trochę się zestarzał (przynajmniej moralnie) i
wypadało by się rozejrzeć nad nową platformą.
Obecnie jest to Quad 6600 + 2x2GB RAM DDR2 na płycie Gigabyte DS4 P35.
Moc obliczeniowa potrzebna mi jest podczas edycji fotografii (PS, LR), edycji filmików HD i od czasu do czasu by pograć w jakieś FPS.

Myślałem nad czymś pokroju Intel i5 3570, 2x8GB RAM i do tego jakaś płyta - mam słabość do Gigabyte. Budżet około 1500-1600zł. Grafiki na CPU nie będę wykorzystywał, RAM może kiedyś rozbuduję do 32GB i dołożę 1-2SSD (jeden na system, drugi na tempy). MoBo musi posiadać jak najwięcej USB - obecnie używam jednocześnie 5-7 gniazd z tyłu obudowy. Ważna jest też ilość SATA - minimum 2x SATA III pod SSD i przynajmniej 4 SATA II (RAID niepotrzebny). Jakby było chociaż jedno PATA to by było fajnie (mam kilka starych dysków) - choć z tego co widzę to mało, która płyta jeszcze je ma. Nie wymagam zbytnich możliwości overclocking (ten sprzęt i tak nie powinien mieć kłopotów z szybkością), a dużo bardziej zależy mi na stabilności.

Czy ten procek to dobry wybór ? Jakie do niego dobrać RAMy i MoBo ?