Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nowy PC - pomoc w wyborze

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nowy PC - pomoc w wyborze
From: Radek D <radek997@poczta.onet.pl>
Date: Thu, 09 May 2013 09:34:18 +0200
Obecnie jest to Quad 6600 + 2x2GB RAM DDR2 na płycie Gigabyte DS4 P35.

I pokuszę się o stwierdzenie, że więcej Ci i tak nie trzeba.

Więc po kolei.

TEMP - to miniaturkami z Lightrooma (to może być i z 100GB)- tworzone są raz podczas dodawania nowego katalogu, a później tylko odczytywane.
Więc nie powinno to zajechać zbytnio dysku - na dokładkę mogę
tam jeszcze zainstalować jakieś gierki czy pliki z obrabianego filmu.

Dwa SSD z odczytem po 300-400 MB/s  chyba jednak wyjdą lepiej niż
jeden nawet najdroższy. W dodatku zakup mogę rozłożyć na dwa etapy -
najpierw dysk na system, a za jakiś czas jak kupię lepszy SSD to
ten stary na TEMP, a na nowy sklonuję system.

Co do Z77 - to już zdążyłem się zorientować, że to to czego szukam.
Przydały by się tylko nazwy z 2-3 MoBo, którymi warto się zainteresować czyli ze stabilnym zasilaniem i dużą ilością USB i SATA (PATA rzeczywiście mogę sobie odpuścić).

Obecny PC (5-letni) - rzeczywiście w 80% mi wystarcza - ale chciałem kupić trochę oprogramowania OEM i by nie kombinować później z licencjami chciałbym je poinstalować na platformie, którą mógłbym poużywać tak kolejne 5-6 lat.