Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nowy PC - pomoc w wyborze

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nowy PC - pomoc w wyborze
From: BartekK <sibi@drut.org>
Date: Thu, 09 May 2013 01:45:32 +0200
W dniu 2013-05-09 00:26, Radek D pisze:
Myślałem nad czymś pokroju Intel i5 3570, 2x8GB RAM i do tego jakaś
płyta - mam słabość do Gigabyte. Budżet około 1500-1600zł.
Grafiki na CPU nie będę wykorzystywał, RAM może kiedyś rozbuduję do 32GB
i dołożę 1-2SSD (jeden na system, drugi na tempy).
A ile tych tempów masz? Bo może rzeźba nimi po ssd to marny pomysł, a może zmieścisz się w ramdysku, bo 32GB wyjdzie taniej szybciej i trwalej niż ssd? A jak ma być więcej miejsca - to większy jeden SSD (na system i temp) jest przeważnie i tak szybszy niż dwa mniejsze, więc też opcja 2szt ssd bez sensu.

MoBo musi
posiadać jak najwięcej USB - obecnie używam jednocześnie 5-7 gniazd z
tyłu obudowy. Ważna jest też ilość SATA - minimum 2x SATA III pod SSD i
przynajmniej 4 SATA II (RAID niepotrzebny).
Jak pod ten procek, to patrz na płyty na czipsecie Z77, które mają już "natywnie" obsługiwane usb3.0 w czipsecie (a nie przez mniej lub bardziej egzotyczny dodatkowy czip). Teoretycznie przez sam czipset masz tam 10x usb2.0 i 4x usb3.0
Podobnie z "natywnym" sataIII (ale to już od Z67 czy Z68 jest).

PATA to by było fajnie (mam kilka starych dysków) - choć z tego co widzę
to mało, która płyta jeszcze je ma.
dyski PATA możesz zawsze podłączyć do sata przez przejściówkę ata-sata (~25zł), a "na chwilę" to przez przejściówkę usb-ide