Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] SMART - prośba o interpretację danych

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] SMART - prośba o interpretację danych
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Mon, 6 May 2013 22:28:11 +0200
Dnia Mon, 06 May 2013 21:21:58 +0200, Olaf Frikiof Skiorvensen napisał(a):

(ciach…)

> Podawaj w HEX, często bywa tak, że cztery najmniej lub najbardziej
> znaczące bajty reprezentują wartość RAW, w tym wypadku 0.

Hmm… Można to jakoś wymusić w HD Tune, czy też użyć innego narzędzia? Jeżeli
ta druga opcja, to jakiego? :)

> Kabel sygnałowy/wtyczka/port mostka szwankują.

Oki.

> Program wyświetla bzdury z tym warningiem.

Dzięki za info.

> To też moim zdaniem bzdura, dyskowi nic nie jest, trzeba by zobaczyć
> wartość RAW w HEX i przeczytać dokumentację Seagate.

I znowu pytanie - jak to zrobić i czym?

> Bzdura.

:D

> Moim zdaniem te dyski mają się doskonale.
> Jak masz wątpliwości, to zapuść tym dyskom kilkakrotne zerowanie i
> odczytaj SMART ponownie, ale czymś innym(czymś, co nie będzie bzdurnie
> krzyczało o nadciągającej awarii i mnogich failurach).

Wielkie dzięki za pomoc i zainteresowanie tematem. Teraz tylko pytanie, czym
innym odczytać wartości SMART? Programów jak mrówków w sumie, ale jeżeli już
użyć, to raczej czegoś sprawdzonego i rzetelnego. :)

[ House: Work smart, not hard.            ("House M.D. 3x19 Act Your Age") ]