Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] SMART - prośba o interpretację danych

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] SMART - prośba o interpretację danych
From: Olaf Frikiof Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Sun, 12 May 2013 00:23:30 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 8 May 2013 08:08:13 +0200
 doszła do mnie wiadomość
<1xf2bcj5zpd4j.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info>
 od Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>  :

>Wklejam w takim razie wyniki z CrystalDiskInfo 5.6.2. Jak teraz oceniacie
>kondycję tych dysków? :D

> (3) FUJITSU MJA2500BH G2

>C7 200 253 __0 000000000049 Liczba błędów CRC podczas pracy w trybie Ultra
>DMA

W Fujitsu tylko ten powyższy parametr jest niepokojący(kabel
sygnałowy/styki/port sata), ale jeśli rośnie wolno, to nie ma się czym
przejmować.

> (3) ST3500320AS

W tym dysku nie widzę nic niepokojącego.

Jak mam wątpliwości co do kondycji dysku, to robię mu kilkaktotne
zerowanie z MHDD, potem w logu MHDD szukam czy są bloki z wyraźnie
gorszym czasem dostępu i sprawdzam, czy ich numery powtarzają się z
odczytu na odczyt. Jeśli są takie, to staram się je zamęczyć
cyklicznym zerowaniem.
--
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=NF-R-McfN1Q#t=80s