Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] SMART - prośba o interpretację danych

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] SMART - prośba o interpretację danych
From: Olaf Frikiof Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Mon, 06 May 2013 21:21:58 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 6 May 2013 14:33:20 +0200
 doszła do mnie wiadomość
<1rytpqc5vztw5$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info>
 od Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>  :
>Witam,
>
>Mam pytanie do grupowych specjalistów odnośnie dysków twardych. Mam dwa
>napędy, dla których HD Tune podaje następujące wyniki odczytu SMART:
>
>----------
>HD Tune Pro: FUJITSU MJA2500BH G2 Health
>
>ID                              Current  Worst    ThresholdData       Status
>

>(05) Reallocated Sector Count   100      100      24       9019431321600
>warning
>(C4) Reallocated Event Count    100      100      0        958726144
>warning

Podawaj w HEX, często bywa tak, że cztery najmniej lub najbardziej
znaczące bajty reprezentują wartość RAW, w tym wypadku 0.

>(C7) Interface CRC Error Count  200      253      0        72
>attention

Kabel sygnałowy/wtyczka/port mostka szwankują.

>Health Status         : warning

Program wyświetla bzdury z tym warningiem.

>----------
>HD Tune Pro: ST3500320AS Health
>
>ID                               Current  Worst    ThresholdData Status

>(07) Seek Error Rate             27       27       30       21509198768182
>failed

To też moim zdaniem bzdura, dyskowi nic nie jest, trzeba by zobaczyć
wartość RAW w HEX i przeczytać dokumentację Seagate.

>Health Status         : failed

Bzdura.

>Teraz pytanie moje - należy być bardzo ostrożnym i raczej dać sobie spokój z
>korzystaniem z tych napędów, czy jeszcze są szanse, że trochę pożyją i
>paniki na razie siać nie muszę? :)

Moim zdaniem te dyski mają się doskonale.
Jak masz wątpliwości, to zapuść tym dyskom kilkakrotne zerowanie i
odczytaj SMART ponownie, ale czymś innym(czymś, co nie będzie bzdurnie
krzyczało o nadciągającej awarii i mnogich failurach).
--
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=NF-R-McfN1Q#t=80s