Re: Rejestracja obrazu z wielu kamer usb

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Wed, 27 Mar 2013 09:51:07 +0100

Dnia 2013-03-26, o godz. 22:04:23
ToMasz <news.neostrada.pl_at_news.neostrada.pl> napisał(a):

> dzięki Panowie za wskazówki. monitoring cctv to ja mam, i właśnie
> chcę go zastąpić. co z tego ze aper+4 kamery działają stabilnie od 2
> lat bez resteu, jak gdy potrzeba to nic nie widać? Znaczy na samym
> podglądzie na zywo - jeszcze jeszcze, ale żeby z tego zrobić użytek
> dowodowy na Policji - zapomnij.

A to sprawdź jaki Ty właściwie obraz zapisujesz. Nie jest tak że na
podglądzie masz pełny PAL 720×576 (tzw. 4CIF) a zapisywany jest 352 ×
288 (tzw. CIF)? na dodatek z kompresja sporą? Sprawdź w ustawieniach
rejestratora - tyle że on może nie dać rady zapisać lepszego obrazu
jeśli jest tani. ;-) Dla dowodów - rozumiem tu że ma to być do
identyfikacji? - daj porządną kamerę na wejściu do pomieszczenia.
Umieszczoną tak by z bliska rejestrowała twarze wchodzących.

> Kamery będą blisko kompa, jedna tylko musi być dalej. albo zostanie
> cctv, albo będzie kamera ip wifi. najbardziej boję się tego, jak mam
> to ogarnąć na kompie. linuks mi nie straszny, ale jak zawsze
> dokumentacja dla linuksa nie nadaje się dla zwykłych ludzi.

Czyli jestem niezwykły? ;-)

> Chyba że kupie parę rejestratorów samochodowych które zapętlają
> nagrania...... tyle że dla nich 24 godziny to już za dużo, a mnie
> potrzeba 2 tygodnie.....

Jak chcesz kamerę IP na WiFi to wybierz model który ma gniazdo pamięci.
Dodatkowo - po co 2 tygodnie? Reaguje się raczej od razu po zdarzeniu
zabezpieczając nagranie. Nawet jak policja o nie poprosi za 2-3
miesiące co jest normą. Poza tym wrzucasz rejestrowanie np. 5-6 klatek
na sekundę z każdej kamery. Skacze ale wystarczy. Około 12-14 klatek
już masz obraz w miarę płynny. Do tego włączasz np. detekcję ruchu i to
tez oszczędza miejsce na nagrania. Choć IMHO i tak lepiej dobry
rejestrator. Nie mówię że taki jaki mam obok w szafie (6 dysków 3TB
i nagranie 600klatek/s z 16 kamer) bo drogi ale taki który Ci przy 4
wejściach te realne 100 klatek w 4CIF zapisze i ma miejsce na 2 dyski.

Zdrówko