Re: Co zdechło w komputerze?

Autor: qwerty <qwerty01_at_poczta.fm>
Data: Sun, 24 Mar 2013 20:02:22 +0100

Użytkownik "Michal" napisał w wiadomości grup
> Z tym że obudowa jest porządnie wentylowana, a na mosfetach do tego Asusa
> przykleiłem na klej termoprzewodzący radiator z asusowej mobo
> na S939 i owiewa go teraz pionowo ustawiony wentylator z radiatora wieżowego
> CPU. Wcześniej, przy gołych mosfetach było o dobrych kilkanaście stopni
> cieplej. Phenom II X6 w 45nm to niezła grzałka - sprawdź nawet palcem (tylko
> wcześniej złap się czegoś metalowego nie malowanego) jaką te mosfety mają
> temp. podczas pracy.

Skoro jesteś taki obeznany to może mi doradzisz. :)
Jest sobie pewna płyta główna. Mosfety zawsze były gorące to przykleiłem
odpowiednio przycięte radiatorki. Temperatura wynosiła ok 60-70*C. Działało tak
kilka lat.
Ostatnio komputer zaczął niestabilnie pracować. Przy wymianie zasilacza
zauważyłem, że złączka od 12 V jest osmalona (ale nie upalona) - taka jak na
zdjęciu: http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/12v4pin.jpg
Radiatorki od układu zasilania aż parzą (potrafią osiągnąć 100*C). Napięcie na
12 V spada nawet do 11,3V (mimo, że wcześniej spadki były max do 11,8V) -
sprawdzane na dwóch zasilaczach (zasilacze po chwili też się robią gorące, więc
gdzieś pobierany jest duży prąd). Jakieś rady? :)