Re: Co zdechło w komputerze?

Autor: Michal <snunkiawnev_at_dunflimblag.mailexpire.com>
Data: Sun, 24 Mar 2013 20:46:16 +0100

W dniu 2013-03-24 20:02, qwerty pisze:

> Skoro jesteś taki obeznany to może mi doradzisz. :)
> Jest sobie pewna płyta główna. Mosfety zawsze były gorące to przykleiłem
> odpowiednio przycięte radiatorki. Temperatura wynosiła ok 60-70*C.
> Działało tak kilka lat.
> Ostatnio komputer zaczął niestabilnie pracować. Przy wymianie zasilacza
> zauważyłem, że złączka od 12 V jest osmalona (ale nie upalona) - taka
> jak na zdjęciu: http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/12v4pin.jpg
> Radiatorki od układu zasilania aż parzą (potrafią osiągnąć 100*C).
> Napięcie na 12 V spada nawet do 11,3V (mimo, że wcześniej spadki były
> [...]

Jak na moje nieobeznane oko to płyta z uszkodzoną sekcją zasilania do
ekspresowej wymiany zanim pociągnie za sobą więcej komponentów. Tym
bardziej że to pewnie jakaś stara konstrukcja - po kondensatorkach i
kolorze/wyglądzie pewnie coś jak Asus z czasów S939.

Ale ja się nie znam i ślepy jestem, bo na tym prześwietlonym zdjęciu
żadnego osmolenia nie widzę.

--
/MB