Re: Co zdechło w komputerze?

Autor: Kosu <Kosu_at_nospam.com>
Data: 24 Mar 2013 19:02:25 GMT

On 2013-03-24, Krzysztof Wocial <wocial_at_gazeta.pl> wrote:
> Jest tylko 1 problem: dalej nie wiem co zdechło, czy też zdycha, w
> komputerze.

Po namyśle jeszcze raz spojrzałem na te temperatury.

> Temperatury:
> Płyta główna 42 °C (108 °F)

Tu jest za dużo. Może płyta ma wadę konstrukcyjną i ten czujnik
się od czegoś nagrzewa, a może jest jakiś problem.

> Procesor 47 °C (117 °F)

Tu trudno ocenić. Przy słabym wentylowaniu tyle może być (ja na
Dual Core E5400 mam tyle przy obciążeniu 100% :P).

> Procesor nr 1 / rdzeń nr 1 0 °C (32 °F)
> Procesor nr 1 / rdzeń nr 2 0 °C (32 °F)
> Procesor nr 1 / rdzeń nr 3 0 °C (32 °F)
> Procesor nr 1 / rdzeń nr 4 0 °C (32 °F)
> Procesor nr 1 / rdzeń nr 5 0 °C (32 °F)
> Procesor nr 1 / rdzeń nr 6 0 °C (32 °F)

Tu jest coÅ› ewidentnie spierdzielone.

> GPU Diode 39 °C (102 °F)

Tu jest OK.

> WDC WD10EZRX-00A8LB0 23 °C (73 °F)

To jest ważne, bo dysk jest dobrze udokumentowany (i mam takie dwa :)).
Ta temperatura jest poprawna, czyli nie jest tak, że w Twojej obudowie
jest jakoś przerażająco ciepło. Nie mniej może być ciepło tylko
w okolicy CPU (zakładam, że masz tradycyjny układ, tzn. powietrze
idzie od przodu, przez dyski i CPU do tyłu budy).

Polecam metodę empiryczną, czyli "wsadzenie łapy". Tuż po wyłączeniu
kompa RAM i NB powinny dać się dotknąć bez powodowania oparzeń :).
Tylko pamiętaj o rozładowaniu palca, żeby nie było potem na mnie...

Jeśli masz w domu czujnik temperatury (np. w standardowym mierniku
uniwersalnym), to możesz sprawdzić sytuację w trakcie pracy.

> Wentylatory:
> Procesor 2177 RPM
> Chassis #1 748 RPM

Nie wiem jaki masz ten wiatrak w obudowie (może 180mm), ale generalnie
ja wolałbym tu mieć inne wartości. Czy w Twojej obudowie jest dużo
kurzu? Jakie masz wentylatory? Jeśli masz tylko ten 1 wyciągający
i mimo to obudowa jest raczej czysta, to może warto byłoby coś dodać.

pozdrawiam,
Kosu