Re: Co zdechło w komputerze?

Autor: Kosu <Kosu_at_nospam.com>
Data: 24 Mar 2013 19:22:30 GMT

On 2013-03-24, qwerty <qwerty01_at_poczta.fm> wrote:
> Skoro jesteś taki obeznany to może mi doradzisz. :)
> Jest sobie pewna płyta główna. Mosfety zawsze były gorące to przykleiłem
> odpowiednio przycięte radiatorki. Temperatura wynosiła ok 60-70*C. Działało tak
> kilka lat.
> Ostatnio komputer zaczął niestabilnie pracować. Przy wymianie zasilacza
> zauważyłem, że złączka od 12 V jest osmalona (ale nie upalona) - taka jak na
> zdjęciu: http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/12v4pin.jpg
> Radiatorki od układu zasilania aż parzą (potrafią osiągnąć 100*C). Napięcie na
> [...]

To już chyba bez różnicy? Mobo jest do wymiany (ciekawe czy tylko ona).

Chyba że jesteś pasjonatem i chciałbyś poznać przyczynę. No to
na jakiś wydział fizyki/elektroniki/samochodowy/materiałowy - jak masz
znajomego, to Ci załatwi na kwadrans kamerę termowizyjną i sobie
znajdziesz :).

Ogólnie to po prostu poszła Ci regulacja napięcia i pewnie efekty
są już tak duże, że raczej nie naprawisz, a za odnalezienie walniętego
tranzystora Nobla nie przyznajÄ… :).

pozdrawiam,
Kosu