Re: tablet PC TabFun 7.0

Autor: juzek <nie_at_daruje.ci.tej.nocy>
Data: Mon, 11 Mar 2013 10:15:02 +0100

"astro" napisał:
> Stac mnie na zakup Windowsa, moj laptop mial nawet preinstalowanego.
> Uzywam Linuksa bo... lubie. Stac mnie na zakup iPhone'a, uzywam
> telefonu z Androidem (swego czasu byl niewiele tanszy od iPhone'a),
> bo preferuje ten system. Swiadomie, po organoleptycznym porownaniu.
> Gdyby mnie stac bylo wolalbym np Toyote Hilux nawet od 10x drozszego
> Maybacha.

Wolałbym się dowiedzieć czym się różnią gigaherce w tablecie od tych w PCcie
a nie dywagacje na temat linuxa:)
Widzę że mam do czynienia z wyznawcą linuxa, więc żadne argumenty do ciebie
i tak nie docierają, nawet z argumentów informatyka Padre nic nie
zrozumiałeś, ale niech będzie, wchodzę w to:)

> www.sane-project.org/sane-mfgs.html
> Z drukarkami jest jeszcze lepiej.

Podam banalny przykład z monitorem, miałem taki prosty monitor bez
sterowników z którym żaden windows nie miał żadnego problemu, po prostu
ustawiał parametry standardowe, które można było sobie ewentualnie zmienić,
w końcu to był tylko monitor a nie jakaś czarna skrzynka:) ]
Niestety na żadnym linuxie nie mogłem uruchomić trybu graficznego, bo żadne
sobie z tym monitorem nie radził i nie pomagało nawet ręczne ustawienia
znanych parametrów tego monitora, po prostu każdy linux sie wykrzaczył i
tyle:)
Jeśli pod linuxa nie masz sterowników to nic nie poradzisz a niestety
ostatnio producenci nie dołączają sterowników do linuxa i jeśli linux nie ma
własnych sterowników na ten konkretny sprzęt to kicha:(
Dlaczego producenci sprzętu nie chcą pisać serów pod pingwina?

> Nie potrafisz czytac ze zrozumieniem? Pisalem z dwa razy. Pod
> Linuksem dziala software (znaczna czesc aplikacji) przeznaczony
> dla Windowsa dzieki WINE.

Tak samo jak pod windowsem działa soft przeznaczony pod linuxa:)
W dodatku nie trzeba kombinować z WINE bo ten soft jest napisany pod
windowsa i to nie większość a każdy linuxowy soft jest pod windowsem.
Jak myślisz dlaczego producenci oprogramowania nie piszą go pod linuxa?

> Sam NIE jestem informatykiem, a jakos z praca na Linuksie nie
> mam zadnego problemu. Nie zgadzam sie ze stwierdzeniem
> Nawet w liceum nie sprawial mi problemow.

No właśnie nie jesteś informatykiem, dlatego informatyk ci tłumaczył że
jednak nie da się praktycznie używać linuxa bo albo nie ma softu, albo
sterowników:)
Stwierdzenie że trzeba skończyć studia żeby używać linuxa odnosi się do
skomplikowania i toporności tego systemu, gdzie bez przestudiowania grubej
księgi typu Biblia niewiele zdziałasz. Pamiętam jak kilku kumpli z podwórka,
studiujących informatykę, podniecali się bardzo jak przez cały weekend
instalowali sobie winampa pod linuxem:)
Nie byłem w stanie tego pojąć, bo pod windowsem takich problemów nie ma, po
pierwsze dlatego że w systemie już jest zainstalowany odtwarzacz muzyki,
podobnie jak cała masa przydatnych aplikacji, to żeby pod windowsem
posłuchać muzyki to nic nie trzeba kombinować, wystarczy uruchomić
ściągnięty z sieci program klikając na niego:)