Re: tablet PC TabFun 7.0

Autor: astro <r.ziomberWytnij_at_stop_dla_spamu!astronomia.pl>
Data: Tue, 12 Mar 2013 01:33:19 +0100

juzek wrote in <news:513dc625$0$1225$65785112_at_news.neostrada.pl>
> Widzę że mam do czynienia z wyznawcą linuxa, więc żadne argumenty do ciebie
> i tak nie docierają

Ja nie dowodze wyzszosci Lin nad Win. Od tego jest pl.comp.os.advocacy. Ja
dementuje BZDURY nt systemu operacyjnego, ktory z powodzeniem uzywam od 10
lat i nie widze przeslanek ku racjonalnosci przedstawionych argumentow.
Systemu, ktory bez problemu obsluguja 60-paru letnie osoby nieobeznane z
technika, jak i dzieci.

> nawet z argumentów informatyka Padre nic nie zrozumiałeś

Niezrozumienie a polemika z argumentami to nie to samo. W tym watku
pojawilo sie wiecej bzdur, niz racjonalnych argumentow, jak np powtarzany
jak mantra brak aplikacji dla Linuksa. Wiekszosc tego, co napisano dla
Windowsa dziala poprawnie pod WINE.

Znajdziesz jakas specjalistyczna aplikacje dla architektow, geodetow itp
nie dzialajaca poprawnie pod WINE i nie majaca odpowiednika dla Linuksa? Na
pewno odnajdziesz elementy tego zbioru. Tylko co z tego - jest to niszowe
oprogramowanie i wszystko co jest niezbedne do pracy wiekszosci
spoleczenstwa albo ma odpowiedniki dla Linuksa albo daje sie uruchomic pod
WINE. Wskazany problem tak na prawde dotyczy niewielkiej czesci populacji.

> Podam banalny przykład z monitorem, miałem taki prosty monitor bez
> sterowników z którym żaden windows nie miał żadnego problemu, po prostu
> ustawiał parametry standardowe, które można było sobie ewentualnie zmienić,
> w końcu to był tylko monitor a nie jakaś czarna skrzynka:) ]
> Niestety na żadnym linuxie nie mogłem uruchomić trybu graficznego

Jesli taki problem rzeczywiscie mial w Twoim przypadku miejsce, to dotyczyl
raczej sterownikow karty graficznej, nie monitora.

> Tak samo jak pod windowsem dziala soft przeznaczony pod linuxa:)

W sensie - ma swoj odpowiednik funkcjonalny lub wydanie dla Windowsa -
prawie zawsze masz racje. W sensie uruchamiania apikacji przeznaczonych dla
Linuksa pod Win - bzdura. Dla Windowsa nie ma czegos tak dobrego jak WINE.
Cygwin o wiele bardziej kuleje przy uruchamianiu Lin pod Win, niz WINE
radzi sobie z aplikacjami Windowsianymi pod Linuksem.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Cygwin

> W dodatku nie trzeba kombinowac z WINE bo ten soft jest napisany pod
> windowsa i to nie wiekszosc a kazdy linuxowy soft jest pod windowsem.

Nie kazdy.
Nie znam rownie dobrych aplikacji dzialajacych pod Windowsem, jak
ESO-MIDAS
www.eso.org/sci/software/esomidas
czy
IRAF
http://iraf.noao.edu

A sa to dla niektorych narzedzia niezbedne do pracy.

Jedna z lepszych darmowych wywolywaczek RAWow nie ma wersji dla Windowsa.
www.darktable.org/install
Tak, dla Windowsa latwo znalezc odpowiedniki (czesto o wiele lepsze w
wydaniu komercyjnym), jednak wsrod bezplatnych aplikacji stanowi on niezla
konkurencje dla softu opartego na dcraw.

> Pamiętam jak kilku kumpli z podwórka,
> studiujących informatykę, podniecali się bardzo jak przez cały weekend
> instalowali sobie winampa pod linuxem:)

Zmyslasz. Nie ma wersji Winampa dla Linuksa. Nie ma on tez otwartego kodu
zrodlowego. Nie mogli wiec rozmawiac o kompilacji ze zrodelek. Mozna go
uruchomic tylko dzieki WINE, a to jest banalnie proste (odpalamy Setup tak
samo jak pod Windowsem).
www.freewebs.com/calitorial/Don__t_feed_the_Troll.jpg

> Nie byłem w stanie tego pojąć, bo pod windowsem takich problemów nie ma, po
> pierwsze dlatego że w systemie już jest zainstalowany odtwarzacz muzyki,
> podobnie jak cała masa przydatnych aplikacji

Akurat chyba z kazda dystrybucja zintegrowana jest odtwarzarka multimediow.

Dla rownowagi mozna poczytac watek "[blog] Skad taka niska popularnosc
Linuksa?" z 27 stycznia na pl.comp.os.linux.
http://groups.google.com/forum/?fromgroups=#!searchin/pl.comp.os.linux/blog/pl.comp.os.linux/mUfq1nSmJ3s

Linuks to nie jest wyrok. Z Linuksem da sie normalnie zyc :>

--
Pozdrawiam
Radoslaw Ziomber