Re: Jaki czytnikw do ebookw - kilka pyta

Autor: daromar <d_at_mail.com>
Data: Fri, 1 Mar 2013 13:55:41 +0000 (UTC)

Dnia Fri, 01 Mar 2013 14:21:40 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

> Właśnie - Ty to robisz. Ja czytam akurat sporo i głównie są to pliki
> epub/mobi. PDF-y to głownie dokumentacja i zeskanowane starocie - np.
> dokumenty z archiwum.

Więc masz dość specyficzny profil użytkowania. Zeskanowane rzeczy nie
nadają się do czytnika zbyt dobrze, dokumentację techniczną też "czyta"
się zupełnie inaczej niż książkę czy gazetę.

> Znów - Tobie lepiej się czyta. Czas działania na baterii to sprawa tak
> naprawdę pomijalna.

> Ładuję iPada 1-2 razy w tygodniu wykorzystując go
> nie tylko do czytania. Ułomnością czytników e-ink jest to że są wąsko
> specjalizowane. Plus w przypadku Kindle-a powolność interfejsu - o ile
> przewijanie działa w miarę OK to np. wrzucenie i posortowanie na
> katalogi kilkudziesięciu dokumentów to mordęgą. A dla mnie taka porcja
> książek i drugie tyle PDF-ów z dokumentacją techniczną to norma.

Nie zawsze pomijalna jak się wyjeżdza gdzieś na 2 tygodnie to już
przestaje być pomijalna, albo czekając kilka godzin na samolot/autobus/
cokolwiek.
Tablet się wyładowuje po prostu znacznie szybciej. Powolność interfejsu w
książce? Nie czytam tak szybko żeby to stanowiło problem. Wychodzi że ty
nie czytasz a pracujesz nad tym tekstem, wtedy faktycznie czytnik nie jest
najlepszym rozwiązaniem.
 Kilkadziesiąt dokumentów też da się ogarnąć w kindlu, są kolekcje, do
Calibre jest wtyczka żeby tym zarządzać. No Pdfy to jest zły format i
faktycznie do tego tablet jest najwygodniejszy, szczególnie jak zawierają
wykresy, zdjęcia czy grafiki o skanach już nie wspomnę.

> A - fakt. Zasugerowałem się Fire i zapomniałem że wersje e-ink wymagaja
> konwersji.
>
> Zdrówko

zdrówko :)

--