Re: Jaki czytników do ebooków - kilka pytań

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Fri, 1 Mar 2013 14:21:40 +0100

Dnia 2013-03-01, o godz. 12:40:29
daromar <d_at_mail.com> napisał(a):

> Jest prawdą, różnica jest i to duża. Tablety mają po prostu inny typ
> ekranu i z e-inka czyta się lepiej. Minusem jest że nadaje się jak

Powiem Ci tak: Mój pierwszy handheld na którym czytałem e-booki to był
Apple Newton Message Pad 120. Od tego czasu przez moje ręce przewinęło
się kilkanaście różnych urządzeń na których czytałem. W tym także 2
modele Kindle-a z e-ink. I akurat z Kindle-a zrezygnowałem świadomie.
Dlatego że przy słabym oświetleniu ciężko się z niego czyta. Wieć
"czyta się lepiej" to pojęcie bardzo subiektywne.

> zauważyłeś do treści statycznych. Kolejne minusy to na razie jest
> tylko w odcieniach szarości oraz musisz mieć światło zewnętrzne jak
> przy normalnej książce. Na tablecie po prostu czytasz co innego i
> inaczej, a przynajmniej ja tak robię. Tablet jest dobry do pdfów z

Właśnie - Ty to robisz. Ja czytam akurat sporo i głównie są to pliki
epub/mobi. PDF-y to głownie dokumentacja i zeskanowane starocie - np.
dokumenty z archiwum.

> dużą ilością ilustracji najlepiej kolorowych i z tym żaden czytnik
> sobie nie poradzi. Znowu zwykły tekst najlepiej bez wykresów czy
> zdjęć lepiej i wygodniej czyta się z czytnika. Nie wspominając o
> czasie działania na baterii.

Znów - Tobie lepiej się czyta. Czas działania na baterii to sprawa tak
naprawdę pomijalna. Ładuję iPada 1-2 razy w tygodniu wykorzystując go
nie tylko do czytania. Ułomnością czytników e-ink jest to że są wąsko
specjalizowane. Plus w przypadku Kindle-a powolność interfejsu - o ile
przewijanie działa w miarę OK to np. wrzucenie i posortowanie na
katalogi kilkudziesięciu dokumentów to mordęgą. A dla mnie taka porcja
książek i drugie tyle PDF-ów z dokumentacją techniczną to norma.

> Nie osbługuje. Czytniki obsługują tylko mobi, epuby trzeba
> konwertować na mobi np. przez program Calibre.

A - fakt. Zasugerowałem się Fire i zapomniałem że wersje e-ink wymagaja
konwersji.

Zdrówko