Re: Koniec netbookow, ASUS i Acer wycofuja sie z rynku

Autor: astro <r.ziomberWytnij_at_stop_dla_spamu!astronomia.pl>
Data: Mon, 7 Jan 2013 19:18:31 +0100

aL wrote in <news:50eafcec$0$26684$65785112_at_news.neostrada.pl>
> Ale mnie satysfakcjonuje do tego co robię przy pomocy tabletu.
> Jaką jakość prezentują kamery w notebookach lub netbookach?

Skoro wystarczy Ci jakosc zdjec wykonywanych przez tablety...
Tablet ani tez netbook nie zastapia telefonu komorkowego => telefon
komorkowy (z GPS i tagowaniem wspolrzednych w EXIF) i tak bedziesz mial
przy sobie => po co Ci drugi aparat w tablecie, szczegolnie, ze lepszy od
tego w telefonie to on nie bedzie?

Nie masz GPSu w netbooku? Uruchom GPS Tether w smartfonie. Przez to
szybciej padnie Ci bateria w telefonie? Podladuj go z USB netbooka.

Ja mimo wszystko wole targac ze soba lustrzanke czy mirrorlessa, niz robic
zdjecia aparatem... telefonicznym czy tabletem.

> Zaraz napiszesz, ze do netbooka da się podpiąć cyfrówkę i zrzucić zdjęcia
[...]
> Do zaspakajania swoich potrzeb estetycznych mam lustrzankę.

Jestes poza domem, fotografujesz dSLRem, zdjecia zapisujesz jak prawdziwy
fotograf w formacie RAW i wlasnie wykonales wazna fotografie, ktora szybko
musisz komus przeslac lub chocby pochwalic sie aktualnym stanem swoich
wakacji wsrod facebookoznajomych. Fotografia zajmuje kilkanascie MB, warto
ja pomniejszyc przed wyslaniem przez siec komorkowa. Na dodatek musisz ja
skadrowac, by wyciac szpecacy element. Zrob to teraz na tablecie...

> Chyba tych zrzuconych ze stonką do Biedronki.

Amazon Kindle Fire narodzil sie ze stonki ziemniaczanej? Nawet nie
wszystkie iPady maja GPS.

> Jednak chyba sporo brakuje skoro nikt nie chce już tego kupować i
> produkować.

Moda nie zawsze jest podyktowana funkcjonalnoscia i pragmatyzmem.

Tak swoja droga ja nie twierdze, ze tablety sa nieprzydatne i na prawde
dostrzegam ich zastosowania. Wydaje mi sie tylko, ze wiele zakupow
podyktowanych jest jedynie owczym pedem i panujaca moda. Dla wielu
uzytkownikow tabletow netbook okazalby sie o wiele bardziej przydatnym
urzadzeniem.

RadoslawF wrote in <news:kcf1hu$c3j$1_at_node1.news.atman.pl>
> Są ograniczone niemożliwością skorzystania z bardzo bogatej oferty
> softu pisanego na x86. Ten pisany pod ARMy ma jednak spore ograniczenia.
> I generalnie tablety sprawdzają się jako narzędzia do oglądania,
> przeglądania czy grania a nie do tworzenia.

Podpisuje sie pod tym wszelkimi konczynami. Rownoczesnie dostrzegam zalety
i funkcjonalnosc tabletow, nie gloryfikuje tez netbookow jako zastepcow
laptopow/desktopow do normalnej pracy (bo sa one do tego bardzo
niewygodne).

Ja tylko w wielu (acz nie wszystkich) wypadkach mode na tablety uwazam za
bezmyslny owczy ped. Dla sporej grupy osob szary i niemodny netbook za
1000zl bedzie bardziej uzytecznym kompanem podrozy, niz najbardziej
amazingniasty i najmodniejszy iPad za 3000zl. Gdybym byl milosnikiem
Apple'a, pewnie poprzestalbym na zakupie MacBooka Air. iPada potraktowalbym
jako ciekawostke przyrodnicza.

--
Pozdrawiam
Radoslaw Ziomber