Re: Koniec netbookow, ASUS i Acer wycofuja sie z rynku

Autor: aL <bigalex_at_wp.pl>
Data: Mon, 07 Jan 2013 17:50:52 +0100

W dniu 2013-01-07 17:13, astro pisze:

> Lenovo ThinkPad X200, X220 Tablet, Dell Latitude XT2, XT3. Aparatu nie
> uwzgledniam, gdyz i tak jakosc zdjec wykonywana przez takie urzadzenia
> (nawet porzadne smartfony) mnie niesatysfakcjonuje.

Ale mnie satysfakcjonuje do tego co robi臋 przy pomocy tabletu.
Jak膮 jako艣膰 prezentuj膮 kamery w notebookach lub netbookach?
Do zaspakajania swoich potrzeb estetycznych mam lustrzank臋.

> Swoja droga znaczna czesc tabletow nie posiada odbiornika GPS.

Chyba tych zrzuconych ze stonk膮 do Biedronki.

> Typowe i prawie jedyne zastosowania tabletu sa takie nietypowe? Facebook,
> Youtube, gry, muzyka, przegladanie www... Netbook ze wzgledu na mnogosc
> aplikacji x86 jest o wiele bardziej wszechstronny. W dodatku o wiele lepiej
> radzi sobie z peryferiami podlaczanymi przez USB.

No popatrz, a ja znam par臋 os贸b z tabletami, kt贸re nie maj膮 zainstalowanej
aplikacji do FB, bo nawet nie maj膮 tam kont. Nie graj膮 te偶 w gry. Za to
sporo
korzystaj膮 z GPS i mo偶liwo艣ci nawigacji w terenie, czy turystyki miejskiej.
W s艂u偶bowych tabletach maj膮 oprogramowania skrojone pod to, czym
si臋 zajmuj膮 zawodowo.

> Netbookiem mozesz wykonac praktycznie wszystko to, co potrafi tablet (moze
> z wyjatkiem gier wymagajacych dotyku). Aparatu foto bym nie uwzglednial,
> gdyz jakosc zdjec wykonywanych przez tablety jest tragiczna.

Ty nie uwzgl臋dniasz, ale inni uwzgl臋dniaj膮. Cho膰by do wykorzystania go jako
skanera kod贸w kreskowych lub korzystania z Goggles. Problem polega na
tym, 偶e
nie widzisz potrzeb innych ludzi i potencjalnych zastosowa艅 tablet贸w,
ale to
Tw贸j problem.

> Ze wzgledu na desktopowy system operacyjny i fizyczna klawiature mozliowsci
> netbooka sa w sumie jednak niewspolmiernie wieksze.

Do wielu zada艅 nie potrzebujesz desktopa i desktopowego OS. Podobnie
mobilny OS
i tablet nie zosta艂y stworzony, aby zast膮pi膰 klasyczne PC-ty.

> Bardzo niewiele funkcjonalnosci (w sensie mozliwych zastosowan) tabletow
> brakuje netbookom.

Jednak chyba sporo brakuje skoro nikt nie chce ju偶 tego kupowa膰 i
produkowa膰.
W sumie nie dziwne, bo od pocz膮tku to by艂 pomys艂 czysto marketingowy.

> A sam tablet ma polowe mozliwosci netbooka (prawie tylko i wylacznie moze
> sluzyc "odtworczo", nie do tworzenia jakichkolwiek tresci).

No tak, zapomnia艂em, 偶e 100% kupuj膮cych stacjonarne PC i netbooki to
to szeroko rozumiani tw贸rcy z szczeg贸lnym naciskiem na tych, kt贸rzy
kupuj膮 notetbooki i u偶ywaj膮 jako desktopy.
aL

--
There鈥檚 no normal life, Wyatt. There鈥檚 just life.