Re: Koniec netbookow, ASUS i Acer wycofuja sie z rynku

Autor: aL <bigalex_at_wp.pl>
Data: Mon, 07 Jan 2013 19:21:39 +0100

W dniu 2013-01-07 18:44, RadoslawF pisze:

> Upierać się przy swoim nie będę bo dla mnie zdjęcia robione
> plastikowymi obiektywami to zabawa dla amatorów i nigdy nie
> sprawdzałem istnienia aparatów/kamer w netebokach,

Do wykonania zdjęcia poglądowego nie musisz od razu
targać ze sobą Hasselblada. Wystarczy spokojnie
jakość z kamery tabletu lub przeciętnego smartfona. To nie
są zdjęcia artystyczne tylko podręczna dokumentacja, na
której możesz nanieść proste uwagi lub oznaczenia.

> i tabletach pod kątem robienia zdjęć. Dla profesjonalistów są
> aparaty nawet z wbudowanym GPSem

Dla profesjonalnych fotografików.

> Natomiast skoro już przyznałeś że potrzebujesz zdjęć z pozycjonowaniem
> to zdradź tajemnicę do czego są one potrzebne ?
> Pokazując fotki z wakacji na drugim ekranie wyświetlasz mapę
> z pozycją na której zostały zrobione ?

Nie powiem Ci do czego ja używam, ale podam Ci przykład znajomego, który
zajmuje się projektowaniem i aranżacją ogrodów, czyli jest po prostu
ogrodnikiem.
Robi zdjęcia tabletem i notuje na nich odległości pomiędzy drzewami,
rozmieszczenie
krzewów, budynków i innych konstrukcji na dużych działkach, naświetlenie
terenu o różnych porach dnia, itd. Oczywiście mógłby robić to używając
wypasionej lustrzanki z 50 obiektywami, laptopem z dotykowym ekranem,
pro odbiornikiem GPS i paroma innymi urzÄ…dzeniami, ale apokojnie
wystarcza mu do tego tablet, zastępujący szkicownik z dołączonym
aparatem. Na tablecie ma wszystko w jednym urzÄ…dzeniu.
Do użytku w szpitalach lub aptekach tablet nie musi posiadać 12
Megapikselowej
matrycy i obiektywu z napisem Leica, bo spokojnie wbudowana kamera sprawdzi
się jako skaner do odczytu kodów z opakowań do lekarstw lub kodów z karty
pacjenta.

> Moim zdaniem nie sÄ… bardziej elastyczne.
> Są ograniczone niemożliwością skorzystania z bardzo bogatej oferty
> softu pisanego na x86. Ten pisany pod ARMy ma jednak spore ograniczenia.

Ograniczenia w pracy, z myślą o której nie powstały tablety.

> I generalnie tablety sprawdzają się jako narzędzia do oglądania,
> przeglÄ…dania czy grania a nie do tworzenia.

Generalnie 90% PC-tów w domach służy właśnie do tego.
Pozdrawiam
aL

--
There’s no normal life, Wyatt. There’s just life.