Re: Koniec netbookow, ASUS i Acer wycofuja sie z rynku

Autor: aL <bigalex_at_wp.pl>
Data: Mon, 07 Jan 2013 20:39:44 +0100

W dniu 2013-01-07 19:18, astro pisze:

> Skoro wystarczy Ci jakosc zdjec wykonywanych przez tablety...
> Tablet ani tez netbook nie zastapia telefonu komorkowego => telefon
> komorkowy (z GPS i tagowaniem wspolrzednych w EXIF) i tak bedziesz mial
> przy sobie => po co Ci drugi aparat w tablecie, szczegolnie, ze lepszy od
> tego w telefonie to on nie bedzie?

O, widzisz w tym problem, 偶e Ty ca艂y czas nie potrafisz zrozumie膰, 偶e
inni maj膮 inne potrzeby i punkt widzenia. Za艂o偶y艂e艣, 偶e wszyscy maj膮
smartfony.
Wyobra藕 sobie, 偶e nie wszyscy, bo z ro偶nych powod贸w nie s膮 im przydatne.
Nie mam smartfona i go nie potrzebuje, ale nie neguj臋 sensu ich istnienia.
Tablet jest dla mnie lepszym rozwi膮zaniem cho膰by z powodu wielko艣ci
ekranu.

> Nie masz GPSu w netbooku? Uruchom GPS Tether w smartfonie. Przez to
> szybciej padnie Ci bateria w telefonie? Podladuj go z USB netbooka.

A jak mi padnie bateria w netbooku to przeci膮gn臋 na sankach ten
ca艂y sprz臋t do najbli偶szej stacji benzynowej i poprosz臋, 偶eby mi
pod艂adowali.

> Ja mimo wszystko wole targac ze soba lustrzanke czy mirrorlessa, niz robic
> zdjecia aparatem... telefonicznym czy tabletem.

Dalej nie jeste艣 w stanie zrozumie膰, 偶e jako艣膰 zdj臋cia w pewnych
zastosowaniach
nie jest najwa偶niejsza. Wiesz, 偶e zdj臋cie nawet kiepskiej jako艣ci mo偶e
zast膮pi膰
odr臋czny szkic i nie potrzeba do tego super jako艣ci z profesjonalnego
aparatu?

> Jestes poza domem, fotografujesz dSLRem, zdjecia zapisujesz jak
prawdziwy
> fotograf w formacie RAW i wlasnie wykonales wazna fotografie, ktora szybko
> musisz komus przeslac lub chocby pochwalic sie aktualnym stanem swoich
> wakacji wsrod facebookoznajomych. Fotografia zajmuje kilkanascie MB, warto
> ja pomniejszyc przed wyslaniem przez siec komorkowa. Na dodatek musisz ja
> skadrowac, by wyciac szpecacy element. Zrob to teraz na tablecie...

No i znowu b艂臋dne za艂o偶enie, a raczej projekcja. Czy Ty jeste艣 w stanie
zrozumie膰, 偶e
gdy chce zrobi膰 zdj臋cia dla w艂asnej przyjemno艣ci to zabieram aparat
cyfrowy i potem robi臋 obr贸bk臋 w domu na stacjonarnym PC?

> Amazon Kindle Fire narodzil sie ze stonki ziemniaczanej? Nawet nie
> wszystkie iPady maja GPS.

Amazon Kindle Fire to podr臋czny terminal skrojony pod potrzeby Amazona,
a nie tablet z otwartym OS. Taki wybryk natury.

> Moda nie zawsze jest podyktowana funkcjonalnoscia i pragmatyzmem.

A jak膮 to funkcjonalno艣膰 i pragmatyzm prezentowa艂y netbooki, gdy by艂 na
nie boom? Niemal we wszystkim by艂y gorsze od przeci臋tnego notebooka.

> Tak swoja droga ja nie twierdze, ze tablety sa nieprzydatne i na prawde
> dostrzegam ich zastosowania. Wydaje mi sie tylko, ze wiele zakupow
> podyktowanych jest jedynie owczym pedem i panujaca moda. Dla wielu
> uzytkownikow tabletow netbook okazalby sie o wiele bardziej przydatnym
> urzadzeniem.

Tutaj zgoda, ale tak ju偶 jest ze wszystkimi produktami konsumenckimi,
kt贸rych
istnienie i rozw贸j jest uzale偶nione od popytu na nie. Czasami gorsza,
ale ta艅sza technologia wypiera lepsz膮, ale dro偶sz膮 i nie mamy na to
wp艂ywu. Tylko, 偶e ja nie
dostrzegam 偶adnej przewagi netbook贸w na tabletami.

> Ja tylko w wielu (acz nie wszystkich) wypadkach mode na tablety uwazam za
> bezmyslny owczy ped. Dla sporej grupy osob szary i niemodny netbook za
> 1000zl bedzie bardziej uzytecznym kompanem podrozy, niz najbardziej
> amazingniasty i najmodniejszy iPad za 3000zl. Gdybym byl milosnikiem
> Apple'a, pewnie poprzestalbym na zakupie MacBooka Air. iPada potraktowalbym
> jako ciekawostke przyrodnicza.

Teraz wkraczamy w temat preferencji konsument贸w i sztucznego kreowania
potrzeb przez dzia艂y marketingu, tylko to dotyczy nie tylko tablet贸w i
netbook贸w, a
niemal wszystkiego. To, ze tablet nagle sta艂 si臋 gor膮cym produktem na
li艣cie
prezent贸w komunijnych zast臋puj膮c, smarfony, netbooki, rowery g贸rskie,
czy wrotki
nie jest win膮 tych produkt贸w tylko ludzi, kt贸rzy bezmy艣lnie kupuj膮 kolejne
przedmioty, bo Kowalski z drugie pi臋tra kupi艂 sobie tablet dwa tygodnie
wcze艣niej.
aL

--
There鈥檚 no normal life, Wyatt. There鈥檚 just life.