Re: Koniec netbookow, ASUS i Acer wycofuja sie z rynku

Autor: aL <bigalex_at_wp.pl>
Data: Mon, 07 Jan 2013 17:30:36 +0100

W dniu 2013-01-07 16:43, RadoslawF pisze:

> Nie mog臋, tablety na bazie laptop贸w maja wbudowane kamerki a nie aparaty
> fotograficzne. R贸偶nica wprawdzie tylko w funkcjonalno艣ci oprogramowania
> ale po co masz p艂aka膰 偶e co艣 jest nie tak. A nast臋pnym razem jak
> czego艣 potrzebujesz to nie zapomnij dopisa膰 do listy oczekiwa艅.
> W twojej poza czasem pracy na baterii by艂 tylko GPS i modem 3G. :-)

Przecie偶 w drugim pytaniu z mojego pierwszego posta doda艂em, 偶e sprz臋t
powinien mie膰 r贸wnie偶 mo偶liwo艣膰 zrobienia zdj臋cia z tagiem GPS.
Zaraz napiszesz, ze do netbooka da si臋 podpi膮膰
cyfr贸wk臋 i zrzuci膰 zdj臋cia, a jak w cyfr贸wce nie ma GPS to zawsze mo偶na
mie膰 ze sob膮 oddzielny odbiornik GPS i wklepa膰 z klawiatury pozycj臋.
Pewnie mo偶na
zabra膰 ze sob膮 r贸wnie偶 ma艂e biurko i sk艂adane krzes艂o, 偶eby z ca艂o艣ci膮
roz艂o偶y膰 si臋 wygodnie w 艣rodku lasu.

> Z t膮 nisz膮 to nie by艂bym taki pewny. Zw艂aszcza ze rozmawiamy w w膮tku
> z kt贸rego wynika 偶e tablety wypychaj膮 netbooki z rynku czyli z ich
> niszy. Wi臋c nie znalaz艂y a zdobywaj膮 ju偶 istniej膮c膮.

  Nie do ko艅ca, moim zdaniem tablety to jednak bardziej elastyczne w
zastosowaniach urz膮dzenia od netbook贸w, kt贸re od pocz膮tku by艂y 艣lep膮
uliczk膮 rozwoju - si艂ow膮 pr贸b膮 zminiaturyzowania komputer贸w mobilnych,
przez co odziedziczy艂y wszystkie wady swoich wi臋kszych poprzednik贸w,
a nie wnios艂y niczego prze艂omowego.
  Dopiero tablety b臋d膮ce hybryd膮 rozwi膮za艅 z rynku telefonii mobilnej i
rozwi膮za艅 z klasycznych komputer贸w da艂y narz臋dzie, kt贸re oferuje nowe
mo偶liwo艣ci
z oprogramowaniem wykorzystuj膮cym fuzj臋 rozwi膮za艅 stosowanych w ro偶nych
wyspecjalizowanych urz膮dzeniach. To nie ju偶 w prostej linii kontynuacja
pomys艂u na komputer jaki ka偶dy z nas ma, raczej nowa generacja urz膮dze艅,
kt贸ra wyewoluuje w ostatecznej formie w okulary z interfejsem HUD,
dodatkowymi modu艂ami
oferuj膮cymi funkcjonalno艣膰 telefonu oraz aparatu lub kamery. Pewnie stanie
si臋 to perspektywie 5-6 lat i wtedy tablety zako艅cz膮 sw贸j 偶ywot.
aL

--
There鈥檚 no normal life, Wyatt. There鈥檚 just life.