Re: Koniec netbookow, ASUS i Acer wycofuja sie z rynku

Autor: astro <r.ziomberWytnij_at_stop_dla_spamu!astronomia.pl>
Data: Mon, 7 Jan 2013 17:13:23 +0100

aL wrote in <news:50eae98d$0$1306$65785112_at_news.neostrada.pl>
> Możesz mi podać listę laptopów sprzed roku, które mają wbudowany
> aparat fotograficzny z opcją tagów GPS, ekranem dotykowym i
> wbudowanym modemem 3G?

Lenovo ThinkPad X200, X220 Tablet, Dell Latitude XT2, XT3. Aparatu nie
uwzgledniam, gdyz i tak jakosc zdjec wykonywana przez takie urzadzenia
(nawet porzadne smartfony) mnie niesatysfakcjonuje.

Swoja droga znaczna czesc tabletow nie posiada odbiornika GPS.

> Może właśnie tablety stworzono do mniej typowych zastosowań i znalazły
> swoją niszę.

Typowe i prawie jedyne zastosowania tabletu sa takie nietypowe? Facebook,
Youtube, gry, muzyka, przegladanie www... Netbook ze wzgledu na mnogosc
aplikacji x86 jest o wiele bardziej wszechstronny. W dodatku o wiele lepiej
radzi sobie z peryferiami podlaczanymi przez USB.

Netbookiem mozesz wykonac praktycznie wszystko to, co potrafi tablet (moze
z wyjatkiem gier wymagajacych dotyku). Aparatu foto bym nie uwzglednial,
gdyz jakosc zdjec wykonywanych przez tablety jest tragiczna.

Ze wzgledu na desktopowy system operacyjny i fizyczna klawiature mozliowsci
netbooka sa w sumie jednak niewspolmiernie wieksze.

Bardzo niewiele funkcjonalnosci (w sensie mozliwych zastosowan) tabletow
brakuje netbookom.
A sam tablet ma polowe mozliwosci netbooka (prawie tylko i wylacznie moze
sluzyc "odtworczo", nie do tworzenia jakichkolwiek tresci).

--
Pozdrawiam
Radoslaw Ziomber