Re: Przywracanie systemu jednym guzikiem?

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 14 Dec 2012 18:54:06 GMT

On 2012-12-13, $heikh el $hah <sheikh.el.shah_at_geehad.com> wrote:
> Nie załaapałeś. W Polsce tylko konstytucja jest ustawą 'twardą'. To, że

Możesz wyjaśnić, co rozumiesz przez ustawę "twardą"? Że zmienia się
ją trochę trudniej niż inne?

> w prawie nie ma jeszcze pojęcia "piractwo komputerowe", jeszcze nie
> znaczy, iż go nie będzie. Jak może być np. z marihuaną, której (UWAGA!

Nie wiem czy piractwo komputerowe zostanie kiedyś wyszczególnione
w prawie karnym. Aktualnie nie jest i podlega pod ogólniejsze paragrafy
dotyczące bezprawnego przywłaszczania mienia.

> Pochwalę się!) próbowałem i uważam, że papierosy powinny być zakazane
> (tylko przez wzgląd na "palaczy biernych"), a zioło sprzedawane w
> aptekach w kategorii i cenie melisy leczniczej. :)

Zupełnie inna kategoria i porównywanie nie ma sensu.

Zakazy dotyczące narkotyków są "zapobiegawcze". Ustawodawca zakłada,
że egzekwowanie różnych zachowań od osób biorących narkotyki byłoby
trudne, kosztowne i uciążliwe, więc w ogóle ich zakazał.

Równie dobrze narkotyki mogłyby być traktowane tak jak alkohol, czyli
wolno pić, a prawo jedynie ogranicza sytuacje, w których mógłbyś kogoś
potem skrzywdzić (np. nie wolno prowadzić, np. nie wolno pracować, np.
uzależnionym nie wydaje się pozwoleń na broń itp. itd.).

Różnica między alkoholem i maryśką jest taka, że ten pierwszy jest
zakorzeniony w naszej historii, kulturze i kuchni. Dlatego ustawodawca
uznał, że - mówiąc wprost - warto się z tym problemem bujać, bo zakaz
byłby dużą ingerencją w nasz styl życia.

Marihuana nie jest elementem naszej kultury ani historii. Jest używką
importowaną i modną (koszulki z liściem, naszywki, tapety w kompach itp
- marihuana jest takim spożywczym iPhonem). Ustawodawca założył, że
nie warto się z tym bujać (tworzyć dodatkowego prawa, wyposażać służby
w "marihuanomaty" itp). Zakazał i już. Podobnie potraktowane zostało
bicie żon, kamienowanie, zabijanie, ofiary całopalne i rytualne gwałty,
choć w innych społecznościach mogą to być fakty akceptowalne
i dozwolone.

Jest mi zupełnie obojętne co palisz w domu. Sankcjonowane powinny być
zachowania po spożyciu, a nie samo spożywanie (czyli np. zakaz jazdy
samochodem, zakaz posiadania broni itp).

pozdrawiam,
PK