Re: szerokie obudowy mATX

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Fri, 14 Dec 2012 19:44:23 +0100

W dniu 2012-12-14 01:30, wowa pisze:
> Obudowa prawie ładna. Nie kupię przez te gniazda na dachu i siateczkę.
Ładna nieładna - sprawa gustu, mnie to powiewa, mogłaby być z blachy
falistej i zwiędłych patyków, byle by mechanicznie kupy się trzymała,
zapewniała odpowiedni przepływ powietrza, tłumiąc odgłosy w wnętrza
(dysku, wentylatora, itp) i chroniąc przed zewnętrzem (kot, dziecko,
kurz, drobne ciała obce itp).

> Przymierzałeś tą swoją płytkę ze złomem metali kolorowych do
> jakiejkolwiek obudowy? Te ciepłozwody wyglądają jakby wystawały poza płytę.
Chłodzenie karty graficznej oczywiście wystaje "do tyłu", ale są też
dłuższe karty graficzne, i się w obudowach jakoś mieszczą. W razie czego
mogę wyciąć koszyki-blachę na dyski twarde - jeden ssd można przyczepić
byle gdzie

Chłodzenie procesora - idealnie co do mm jest takie samo jak płyta.
Jedynym problemem jest wysokość. Przymierzałem się do wielu obudów, np:
- moja ulubiona mała Chieftec SM-01B-B
http://www.proline.pl/pic/chief-sm-01b-b-350_0.jpg (w niej płyta główna
jest "procesorem niżej")- chieftec...
- oraz jej "zwykła wersja" SD-01B-B
http://www.alsen.pl/files/photos/55/203955/129439/original.jpg oraz
CD-01B-B, BD-02B-B wąskie, ledwo 14.5-15cm na szerokość w której musi
się zmieścić płyta, procesor i chłodzenie
- coolermaster elite 360 - jeszcze węższa, bo z założenia desktopowa
http://www.productwiki.com/upload/images/cooler_master_elite_360.jpg
- modecomy typu Step 507 mini itp - wszystkie mają chassis to samo
metalowe, wąsko...

Oczywiście bez problemu mieszczę się w takiego kloca jak chieftec
SH-01B-B-B - ale nie o to mi chodzi. Wróżę, że chyba dobre by były te
obudowy, które nad blaszką atx płyty głownej mają miejsce na 12cm
wentylator...